Lampen bedienen

Hey allemaal :wave:

Ik ben sinds 1 week ben ik m’n nieuwe huis rustig aan smart aan het maken, en heb daarvoor voor nu een Homey bridge gekocht… dus geen pro helaas!

Maar ik heb een vraagje voor jullie, in mijn oude huis gebruikte ik gewoon het systeem van hue (nu heb ik ook een paar lampen van Ikea) maar is er een makkelijke manier om kleur scènes bijv. In de woonkamer te doen? Zoals in het systeem van hue?

Of moet ik gaan puzzelen met de kleuren totdat ze goed zijn en dan verwerken in een flow?

Daarnaast, wat is de beste manier om een lamp met meerdere peertjes te bedienen?

Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag!

Voor een lamp met meerdere fittingen gebruik ik

Die app werkt alleen niet op Homey Cloud/Bridge.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Er is op Homey Service/Premium/cloud geen groeperingsmogelijkheid of app die geschikt is voor dat type Homey.
(Voor de Pro kan dat met de Device Capabilities of de < group > app bijvoorbeeld)

Even van 3 lampen uitgaande, wat je kunt doen is:
Voor de 1e lamp kun je onderstaande flows maken, dan zullen altijd alle drie de lampen aan/uitgezet worden als je lamp1 aanstuurt.

flow1
Als…
lamp1 is aangezet
Dan…
doe lamp2 aan
doe lamp3 aan

flow2
Als…
lamp1 is uitgezet
Dan…
doe lamp2 uit
doe lamp3 uit