Hue dimmen met Homey Pro

Ik heb sinds kort de homey pro. Ik ben niet onhandig, maar.. ik heb hue toegevoegd icm een hue bridge. Flows aangemaakt voor een aantal gecombineerde lampen, maar ik zou ook graag de ‘dim’ functie handmatig willen bedienen op de homey app. Ik kom daar nog niet helemaal uit. Is daar ergens een bruikbare tutorial voor, of heeft iemand suggesties?

Als je de apparaattegel opent, dan heb je als het goed is een tabblad met een schuifregelaar waarmee je de dimstand kunt aanpassen.

Dankjewel voor de reactie, dit werkt idd. Maar ik heb drie lampen in een flow staan en die wil ik ik gelijktijdig kunnen dimmen. Bestaat die optie?

Een aantal opties:

• Je kunt lampen groeperen op het Apparatentabblad en dan bedien je ze als groep. Nadeel is dat de individuele lampen dan niet meer zichtbaar zijn op dat tabbad. Om te groeperen, open je de apparaattegel en gebruik je de ‘Groep maken’-optie:
  • Je kunt de ‘Lampen - Meerdere’- widget toevoegen aan een dashboard of je startpagina in de app die meerdere lampen tegelijkertijd bedient:
  • Als de lampen toevallig in dezelfde zone/ruimte staan en er zijn geen andere lampen in die zone, dan kun je ook de Zone-widget gebruiken voor op het dashboard/je startpagina.

Als je een flow wilt gebruiken dan kun je alle lampen in die flow individueel aansturen en op eenzelfde dimniveau zetten. Echter gaat het alleen om die specifieke/ene diminstelling. Er is geen schuifregelaar beschikbaar, zoals in een apparaattegel.

Mocht je de set lampen toch willen bedienen via een flow met een schuifregelaar van kun je:

• Met de Device Capabilities app een Advanced Virtual Device aanmaken met daarin een schuifregelaar in combinatie met een flow die triggert o.b.v. een wijziging in die schuif regelaar;
  • Of je maakt een flow die reageert op een wijziging in dimstand van een van de lampen in je set en zet dan de andere lampen in die set op hetzelfde dimniveau. Je kunt dan niet meer een individuele lamp uit die set op een ander dimniveau zetten als de andere.

Dank! Hier heb ik wat aan! :folded_hands:t2:

Graag gedaan. Ik heb nog wat andere opties aan mijn vorige bericht toegevoegd.

Een ervaren gebruiker. Dat helpt. Nogmaals dank!