Rare dingen na terugzetten backup HP2019 op HP2023

Gisteren heb ik een backup van mijn HP2019 terug gezet op de HP2023.
Alles ging wat dat betreft prima.

Na opstarten wel een foutmelding dat een van de apps (Neo Coolcam) niet compatible was met de nieuwe HP, maar dat was redelijk snel op te lossen door een bèta versie van de nieuwe app te installeren, waarna de twee lampen netjes herkend werden.

Het probleem was daarna alleen dat er twee lampen, beide met een module van een ander merk (1x Neo Coolcam wallplug en 1x Fibaro single switch module) te pas en te onpas aan gingen, zonder dat daarvoor een trigger af werd gegeven.

Verder kon de rest van het gezin de nieuwe HP niet benaderen via de telefoon app en kon ik ook niemand toevoegen, aangezien in de backup deze gezinsleden al waren toegevoegd.

Is er iemand bekend met dit soort verschijnselen op de HP2023? Is dit iets dat makkelijk te fixen is? Of moet ik de HP2023 beter gewoon helemaal vanaf scratch opbouwen, inclusief alle flows etc.?

Alvast bedankt.

Heeft iedereen de app al geüpdatet naar v7.x ?
Met v6.x kun je de Pro 23 niet bedienen.

Voor zover ik weet, heeft iedereen hier thuis de meest recente versie van de Homey App ja.

Maar waarmee kan ik voorkomen dat die lampen te pas en te onpas gewoon aan gaan?
Zou ik die Neo Coolcam stekkers en die Fibaro module eerst moeten verwijderen en nogmaals moeten toevoegen?

OK, dus app v7.x is geïnstalleerd, dit kun je trouwens via Instellingen / Algemeen terugvinden.
Ik denk dat iedereen even moet uitloggen van de app, dan de app geforceerd stoppen, óf de telefoon herstarten, en dan de app weer openen en inloggen.
Dit is gewoon een idee hoor, heb dit users probleem nog niet eerder gezien.

Geen idee waarom die dingen een eigen leven leiden. Met Hue is dat ook een aantal x gemeld. Ik heb helaas nog geen post gezien waarin de oorzaak wordt teruggekoppeld.

Als je nu bijv. de Fibaro eerst eens verwijderd, en opnieuw toevoegd, en geef het een iets andere naam (zet er bv. een 2 achter)
Dan is er geen flow die hem nog kan bedienen.
Nu is het even afwachten of hij weer vanzelf aan/uit gaat of niet.
Als het niet meer gebeurt, kun je je flows gaan repareren.
Als het dan weer begint, is toch een flow de oorzaak.