Probleem met Novy Intouch v2 (Crash Flow Editor)

Hallo, bij het toevoegen van een “Dan” kaartje van de Novy Intoch v2 App van @HarriedeGroot crashed de flow editor en kan ik een crash report melden.

Het kaartje dat ik wil gebruiken is de “Stuur commando naar de afzuiging” en daarmee wil ik het commando “Zet lamp aan” geven maar zover kom ik niet eens. Bij toevoegen van dit “Dan” kaartje gaat het al mis. Ik heb nog een oude flow waar dit kaartje dus al inzit en die werkt ook gewoon, erg vreemd maar dit is de status.

Hebben meerdere mensen dit probleem? ik heb het ook in GitHub gemeld. Hoop dat het opgelost kan worden.

Probleem doet zich voor bij de Standaard Flow Editor als ook bij de Advanced Flow Editor

Wat doet de standaard flow editor op my.homey.app? Crasht deze ook?

Je zult bij Athom moeten zijn, app developers kunnen niks doen tegen bugs in de flow editor.

Ja, die crashed ook.

Ok thx. Ik heb de crash report die naar boven komt ingevuld neem aan dat dit voldoende is. Athom kan dit zelf snel testen, je hebt er geen Novy voor nodig. Ik ga er even vanuit dat het probleem zich ook bij anderen voordoet, wellicht dat iemand dit even wilt testen. Mijn dank is groot :wink:

Heb geen Novy, maar hoe test je het dan zonder Novy?

Novy Intoch v2 App installeren van HarriedeGroot

Het “DAN” kaartje plaatsen “Stuur commando naar de afzuiging”

Helaas, dan zijn er nog nul flowkaartjes beschikbaar.
In de app zelf is niets configureerbaar, dus zal er een Novy apparaat toegevoegd moeten worden.
Dat heb ik dus gedaan, en dan moet ik op een knop van de afstandsbediening, die ik niet heb, drukken. Ik kan dus geen Novy apparaat installeren.

Kan het dus niet testen zonder hardware van Novy…

Ok @Peter_Kawa jammer. bedankt voor de moeite.

Wellicht dat iemand anders met een Novy afzuigkap dit kan testen.

Misschien @HarriedeGroot zelf?

Blijkt volgens Athom support toch aan de app zelf te liggen. Helaas geen reactie meer van @HarriedeGroot misschien dat hij gestopt is met Homey en kunnen we weer een app afschrijven.

Bullshit.

Misschien is er iets gebeurd met één van zijn naasten of met hem zelf, en heeft hij iets anders aan zijn hoofd.
Je weet vaak niet wat de reden is.

Relax, ik ben momenteel simpelweg druk met andere dingen. Het is enkel een kwestie van prioriteiten. Zelf gebruik ik al jaren Homey niet meer. Mijn Homey is niet meer aangesloten en ligt ergens in de kast te verstoffen. Ik lees mee, maar zal alleen bijspringen bij kritieke issues en als de community er zelf echt niet uit komt.

Homey blijft een mooi platform, alleen heeft het voor mij teveel beperkingen. Ik heb wel geprobeerd terug te keren, o.a. door als freelancer voor Athom aan de slag te gaan. Zo heb ik een paar maanden geleden nog gewerkt aan het Homey OS voor de nieuwe Homey Pro. Helaas staat deze samenwerking momenteel on-hold.

Wat betreft de Novy app: zover ik het begrijp is er enkel een issue met de flow editor. Het probleem is na wijzigingen van Athom geintroduceerd en er is niets mis met de besturing van het Novy apparaat zelf.

Het issue staat op de lijst, Jeroen (Athom) heeft zelfs een hint gegeven waar mogelijk het probleem zit, maar ik ben bang dat ik hier niet op korte termijn een oplossing voor heb. En Athom zou natuurlijk ook zelf gewoon de error kunnen afvangen, dit heeft in het verleden tenslotte gewoon gewerkt…

Uiteraard ben ik bereid te ondersteunen als iemand anders er in wil duiken.

2 Likes

app moet aangepast worden iig

jammer, voor de nieuwe homey is de app iig ook niet geschikt. dus ondanks dit probleem is bij geen ontwikkeling meer de app sowieso afgeschreven. ik ga op zoek naar een andere oplossing.

Vast, maar hoe? Want developers hebben geen toegang tot de broncode van de mobiele app en het is dus onmogelijk om te debuggen waarom de app crasht.

het heeft niet met de mobile app te maken.

Kennelijk ben je niet bekend met het Robustness Principle.

Athom is de ontwikkelaar van de web app (en mobiele app), als ze er voor kiezen om code van andere ontwikkelaars binnen te halen in hun eigen app moeten ze er voor zorgen dat niet kan crasht als die code niet goed is.

leuk deze discussie maar het lost niets op. de ontwikkelaar kan het nu niet oppakken (sterker nog hij gebruikt homey niet meer :smiley: ) en de app werkt niet dat is de huidige status. Dus die oplossing komt er alleen als Athom het oppakt of een andere ontwikkelaar die begrijpt wat hier fout gaat en de code aanpast.

Met de Homey FW update v8.1.1 werkt het Dan-kaartje wel met de gewone flow editor via de mobile app maar nog niet met de web editor (advanced en gewone flow editor).

Antwoord van Athom op de vraag of hun de fout kunnen afvangen of de app eventueel aanpassen krijg ik dit antwoord:

Blockquote
Deze error wordt volgens onze developers veroorzaakt door een bug in de app. De ontwikkelaar is door Jeroen zijn gewezen op het stukje code wat volgens ons de oorzaak is. Wij kunnen dit niet aanpassen, dit zou echt door de ontwikkelaar moeten gebeuren. Mocht hij er niet uitkomen dat kan deze altijd contact opnemen met onze developers, maar hier gaan wij als support niet tussen zitten omdat we hier niet bij kunnen helpen helaas.

Dan houdt het wat mij betreft hier op