Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen krijg ik het niet meer voor mekaar om een advanced flow te maken,
Editor reageert supertraag. Kaarten kan ik zelfs helemaal niet meer aanmaken. Echt superirritant.
Bij opstarten worden bij oudere flows de kaarten niet verbonden (lijntjes ontbreken).
op zich werkt mijn HP verder prima, maar nieuw flows maken is gewoon onmogelijk.
Wat is hier ad hand? HELP!
Als het sinds het installeren van 1 van deze apps optreedt, meldt het dan bij de ontwikkelaar.
Je kunt het meteen uitvinden door die apps uit te zetten, dan moet de flow editor weer normaal functioneren.
Zet dan 1 voor 1 de apps aan en check bij elk of de flow editor traag wordt.
De Chronograph app is vlgs mij niet de boosdoener (deze app zit in een groot deel van mijn flows).
Het meest waarschijnlijke probleem: een app, of een device van een app vernieuwt onophoudelijk bepaalde triggerkaartjes.
Ik heb zelf maanden met dit toen nog onbekende fenomeen lopen emmeren. Uiteindelijk vond een Athom medewerker de oorzaak middels de browser console door zelf op mijn Homey in te loggen.
De oorzaak was, zoals omschreven door de developer van de toen betreffende app:
Dit zou je door kunnen geven aan de developer van laatst geĂŻnstalleerde, of laatst geupdate apps, waarna de problemen begonnen.
Heb je al op een andere PC geprobeerd of het aan de Homey of aan de PC cq browser ligt?
Dan hebben we hellaas de Netwerk config nog niet kunnen uitsluiten daarmee.
Ik heb dit op alle devices. Dus op een Surface van Microsoft, op mijn PC thuis, ook op mijn werklaptop. Het zit em niet in de browser of op welk apparaat je deze opent. Ik heb inmiddels ook een ticket ingeschoten bij Athom. Hopelijk krijg ik daar snel een reactie op. Dit is super vervelend. Kan gewoon nix meer met die advanced flows.
Hoi Peter. Mooi, tja, een of andere app. Ga dr maar aan staan. Maar je geeft zelf aan dat jij er uiteindelijk met de hulp van Athom uit bent gekomen. Dan ga ik daar maar op zitten wachten dan.
De laatst geĂŻnstalleerde apps heb ik reeds verwijderd. Helaas zonder resultaat. Een speld in een hooiberg.
Je kan toch gewoon een paar app’s stoppen en kijken na een paar minuten of het trage werken er nog steeds is.
Je moet ze niet verwijderen maar stoppen.
Is het nog steeds traag, stop een paar andere app’s.
Gaat het dan goed dan zet je er weer een paar aan. Als het echt een app is dan vind je het zo misschien wel.
Hoi Mike,
Da’s een goeie tip. Idd Apps uitschakelen lijkt een goeie methode om op zoek te gaan naar de boosdoener. Ik heb het vlgs mij inmiddels opgespoort. Het lijkt de VIAX MOVA app te zijn. Dat is mijn vrij nieuwe grasmaaier robot. Nu ik die app uitschakel, gedraagt mijn homey zich weer normaal. Ik moet het ff aankijken hoe het gaat. Maar ben er eigenlijk wel zeker van dat dat het was.