Plugwise dagverbruik

ik heb een Homey pro en ik had Domoticz om mijn gas en elektra verbruik met behulp van een P1 kabel
op te slaan zodat ik elke dag kon zien wat mijn dagverbruik gas en elektra was en ook wat ik terug leverde
nu zoek ik een app die mij een notificatie of mail stuurt wat mijn dagverbruik is, ik heb mijn domoticz uitgeschakeld en ik heb een plugwise V3 aangeschaft, maar deze geeft alleen de huidige meterstanden weer in de Homey app

Ik denk niet dat daar een specifieke app voor is, maar met flows zou dat mogelijk moeten zijn.

Conceptueel zou dat ongeveer zo werken:

  • elke nacht om 12:00 's nachts bereken je het verschil tussen de vorige meterstand (zie onder) en de huidige meterstand (ik neem aan dat die in een token wordt opgeslagen), en dat verschil zet je in een variabele (bv “daggebruik”)
  • na die berekening bewaar je de huidige meterstand in een variabele (dat is de variabele die je hierboven gebruikt als “vorige meterstand”)
  • als de variabele “daggebruik” veranderd is, stuur je een notificatie met daarin de waarde van die variabele

Voordat je hieraan begint moet je eerst even uitvogelen hoe flows werken, hoe je berekeningen in flows kunt doen m.b.v. tokens en hoe je de waarde ervan kunt opslaan in variabelen, en hoe je sowieso variabelen moet aanmaken.

Jan,

Ik heb deze gemaakt. Trigger is Als 0:00

2 Likes