Homewizard periodieke meldingen (statistieken)

Hoi,

Ik heb sinds deze week de nieuwe homey pro en heb de homewizard p1 en water meter gekoppeld.
Homewizard kan wekelijks een melding sturen met electra en gas verbruikt is toegenomen/afgenomen met x%.
Helaas wordt dit voor de watermeter (nog) niet aangeboden en hoopte dat ik dit via Homey zou kunnen maken met een flow. Dus een melding wekelijks je waterverbruik is hoger/lager dan vorige week.

Heeft er iemand een idee of dit mogelijk is of suggesties hoe ik dit zou kunnen maken?
De statistieken zijn aanwezig in Homey insights.

Deze app is echt super handig daarvoor

1 Like

Hoi Peter,

Thx, ik heb pbth inmiddels geïnstalleerd en al wat zitten proberen. Kwam er nog niet helemaal aan uit. Duurde even voordat ik erachter kwam dat ik met tags kan werken in (push) berichten. Homey is nog volledig nieuw voor mij.
Ik had alleen geen tijd om het verder in te richten maar hiermee moet ik wel iets kunnen maken denk ik.

Gr. Michael

Graag gedaan. Er zijn letterlijk geen week overzichten, maar door de dagwaardes 7x op te tellen ben je er ook.
Je moet Homey wel ff doorkrijgen idd, flink mee klooien en spelen zou ik zeggen.

Logica uitgelegd:

1 Like

Het heeft even geduurd voordat ik hiermee verder ben gegaan maar dit is het geworden mocht iemand anders hetzelfde willen bereiken:

Homey script voor het berekenen van percentage verschil:

let [a,b] = args[0]?.split('|')
a = parseFloat(a);
b = parseFloat(b);

let percentDiff = Math.round((b-a)/a*100);
const output = `${percentDiff > 0 ? '+' : ''}${percentDiff}%`;

log(`${output} difference between ${a} and ${b}`);

await tag('percent_difference', output);