Gebruikte en terug geleverde Energie per Dag, Week, Maand en Jaar Weergeven, hoe?

Ik heb een Homey 2023 met Advanced Flows, Goodwe Inverter, Homewizard P1 en inmiddels ook Hdashboards.
Ik zou graag een aantal (al dan niet gecombineerde) tegels willen hebben waar ik de gegevens kan zien van de verbruikte en terug geleverde stroom per dag, Week, Maand en Jaar kan zien.
Ik ben een Pensionado, geen programmeur, en snap af en toe de ballen van voorbeelden en uitleg.
Wie zou mij in Jip en Janneke taal kunnen helpen dit te realiseren, als het uberhaupt mogelijk is wat ik vraag.
Groet, Jacques.

Welkom,
heb je al gekeken naar [APP][Pro] Power by the Hour: Insights per hour, day, month and year
eventueel met een vertaal tool,
er staan in dat topic al heel veel voorbeelden.

als je een Summarizer installeert voor je P1 Meter, je Gas meter, eventueel je Water meter en voor je omvormer heb je waarschijnlijk het meeste al :wink:

1 Like

Dankje voor jouw Reactie Dijker.
PBTH heb ik inderdaad draaien, en daar kan ik mee zien wat er verbruikt is via die Summarizers.
Via de Energy+ app van Homewizard kan ik ook mooi de grafieken zien.
Als ik die P1 meter gegevens als tegel in Hdashboards gebruik kan ik alleen de totalen zien en niet bijvoorbeeld vanaf 1 janauri 2024.
Ik zou graag in de Hdashboards app een overzicht zien van opgewekte, verbruikte en terug geleverde Stroom, PBTH heeft zo ver ik kan zien geen mogelijkheid van weergave van dag- en Nacht(weekend) stroom.

PBTH heeft ook een “Dit jaar” teller :wink:

Enkel een “Deze week” teller ontbreekt;
Deze kun je bv. met gebruik van een variabele maken, zoiets:

De variabele kun je dan in je dashboard toevoegen

Klopt, je zou aan de PBTH ontwikkelaar kunnen vragen of dat toegevoegd kan worden aan de app.

Anders zou je die gegevens uit de HomeWizard app moeten filteren.
Dat kan door 8 numerieke variabelen aan te maken.