Power by the Hour energieoverzicht met piek en dal meters

Hoi hoi,

Ik meet mijn energie door gebruik te maken van de Homewizzard P1 meter. Deze app geeft mooi aan wat de meterwaarden zijn voor het stroomverbruik totaal voor dal P1 en voor stroomverbruik tijdens normaal P2. Eveneens voor de teruglevering van mijn zonnepanelen tijdens daluren P1 en normale uren P2.

Ik probeer een manier te vinden om deze in de app Power of the Hour te krijgen maar daar kan ik maar één meterstand ingegeven. Ik gebruik de variabele tarieven van de ANWB. Is er een manier om die waarden van stroomverbruik en teruglevering in de power of the hour app te krijgen om zo het actuele verbruik in kWH van een bepaalde periode in te kunnen zien (bijvoorbeeld de stand tot nu toe van dit jaar).

Dus (P1 + P2 verbruik) - (P1 + P2 teruglevering) = actueel verbruik in KWh (of teruglevering als deze groter is).

Is dit mogelijk of moet ik een feature request indienen bij de ontwikkelaar van Power of the Hour?

Deze waarde zit al in je Homewizard P1 als Totaal verbruik meter (die doet precies wat je beschrijft. En deze word door Power By The Hour geïmporteerd/gebruikt.

Wat bedoel je met stand ingeven? Met de homewizard P1 gaat alles automatisch en hoef je helemaal niets in te geven. De meterstand die PBTH gebruikt is al de som van (verbruik dag+nacht)-(retour dag+nacht).

Edit: ja wat Jeroen zegt. :joy:

Ja, de meterstand wordt goed opgehaald in de Power of the Hour App maar deze staat nu op -9418 KWh voor dit jaar, maand en deze dag. Om de juiste waarde voor dit jaar te krijgen zal ik deze toch ergens moeten corrigeren door een beginwaarde in te vullen voor bijvoorbeeld dit jaar. En omdat ik dan een P1 en een P2 waarde heb kan ik maar een van de twee invullen toch? Zie hieronder ‘dit jaar start’ had ik gisteren de P1 ingegeven maar vandaag is de P2 actief en klopt er niets meer van.

Je moet de opgetelde waarde nemen. Dus de waarde die ‘Totaalverbruik’ had op 1 januari 00:00u.

1 Like

Gelukt. Dank je wel.

1 Like

Ik heb de zonnepanelen nu gekoppeld met de power by the hour app maar de onderstaande waarden zijn me onduidelijk, waar die vandaan komen (op slaan). Alle overige waarden heb ik vergeleken met de zonnepanelen app en die kloppen. Ik wil jouw app gebruiken om de data naar Sheets te exporteren om tezamen met de data van de P1 dongel het percentage eigen gebruik door de tijd heen te berekenen (kijken of thuisopslag in de toekomst rendabel is)

4,25 is de stand van de cumulatieve kWh meter. Ik vermoed in jouw geval het aantal kWh sinds je het PBTH device hebt aangemaakt.
1812W is het actuele vermogen, gemiddeld over 2 minuten of meer.
-5342 is de minimale waarde van deze dag.
48354 de maximale. Maar die lijkt me onrealistisch hoog. Misschien een eenmalig opstart of settings dingetje?

1 Like

Bedankt voor je snelle uitleg. Het rapport dat ik over gisteren heb laten draaien bevatte in ieder geval de correcte en bedoelde data dus daar kan ik goed mee gaan rekenen.
Nu vanochtend heb ik een meer realistische maximale waarde.

1 Like