Komma getal HW watermeter

Vraag 1:
Als ik van de Homewizard watermeter het verbruik een variabele maak schrijft Homey een komma getal. 54,977m3 ipv. 54.977m3. (54977m3)
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Vraag 2:
Hoe kan ik liters tellen en wanneer ik een hoeveelheid heb bereikt een notificatie versturen. Vb. Ik wil een bad vullen met 600 liter water en dan een bericht ontvangen dat de kraan dicht moet.

Antwoord 1.
Er zou niet eens een punt moeten staan in de waarde, mits deze echt 55977 is (da’s erg veel namelijk voor een woning).
Informeer even bij de app ontwikkelaar.

Antwoord 2.
Dat gaat perfect middels de Power by the Hour app.

.

Sommigen lijken blind te vertrouwen op Homey, vandaar deze goedbedoelde tip:
Ik zou dat niet toevertrouwen aan Homey zonder extra maatregelen (bad overloop regelmatig testen, extra onafhankelijke waterniveau melder).

2 Likes

Op google vind je genoeg omrekentooltjes:
1liter=1dm3
600l=600dm3=0,6m3

1 Like

Ah, mijn fout. Homey schrijft in het voorbeeld een punt en in het resultaat een komma. Misschien minder lang hobbyen s’avonds. :slight_smile:

Het zijn inderdaad wel liters.

Het is natuurlijk geen blind vertrouwen maar ik wil ook een bad van 10m3 vullen en dan is het handig om af en toe de tussenstand te krijgen. Gewoon omdat het kan en te vol is geen drama maar wel zonde. :nerd_face:

1 Like

oh, je bedoeld ZWEMbad ?

2 Likes

Yup, eerst het 600 L vat en dan voor het zwembad een copy van de flow. :grin:

Aaaah jaa… Ik had de badkuip op de 2e verdieping voor ogen (aannames, aannames haha), vandaar mijn tip om dan beter niet blind op Homey te vertrouwen :crazy_face::grimacing:

1 Like

If the water flows down the stairs your digtal flow did not work :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like