Homey dagelijks verbruik laten mailen

Ik heb een Homey en een Plugwise P1 op mijn slimme meter.

Kan ik Homey dagelijks een mail laten sturen met mijn verbruik van de afgelopen dag?

Zonder de Plugwise P1 app te hebben: Waarschijnlijk staat je huidige verbruik in een token. Als je op een bepaalde tijd de waarde van dat token opslaat in een variabele, en dan een dag later het verschil met het huidige token/waarde berekent, kan je dat weer laten mailen door https://apps.athom.com/app/email.sender .

Even wat spelen met token en variabelen, dan moet je daar wel een flow van kunnen maken lijkt me.

Precies zo gemaakt en het werkt als een zonnetje! Dankjewel.

Mark, ik ben redelijk nieuw met Homey maar hoe heb je dat gedaan. Ik ben ook wel benieuwd naar mijn dag verbruik.

Hallo Jo,

Dat zijn 3 flows voor elektra en 3 flows voor gas die elke dag lopen:



En als je elke maand je meterstand gemaild wil hebben:

Dit is de elektra flow, dit dien je te kopiëren voor gas.

2 Likes

Bedankt voor de flows. Stukjes werken.
de email sender blijft hangen… als ik eea test vanuit de app komt de test email wel aan.

probleem opgelost, moest Homey even resetten…

Helaas werken de plaatjes niet meer. Zou je deze opnieuw kunnen posten?
Kwam helaas geen ander topic tegen waar dit soort flows in staan

1 Like

Ze doen het weer :slight_smile:

Thanks!
Heb gas in een flow gedaan en electriciteit in een andere.
Maakt het testen wel wat moeilijker.

Hoi Mark, kun je de plaatjes nog eens laden? Ze zijn helaas weer weg. Zou me erg helpen, dank alvast! Rob

Ze doen het weer, excuus

Thanks!

ipv meterstanden mailen kan men de standen toesturen naar je Whatsapp, met de CallMeBot.
Stuk gemakkelijker dan instellen mail.

Ik laat de waarden van elektra meter en zonnepanelen dagelijks in een spreadsheet zetten met de app Sheets.