Flow voor Homewizard P1 meter

Hallo, ik ben nieuw met Homey. Ik heb steeds gewerkt met Domoticz, maar ben nu overgestapt naar Homey. Flows zijn nieuw voor mij.

Ik heb de p1 meter van homewizard geintegreerd.

Ik wil graag een flow maken die om 12 uur op zondag de meterstand naar mij stuurt, via mail of via een melding.

Kan iemand mij helpen hoe je daar een flow voor maakt?

Hi Cor,

hierbij voorbeeld van een Advanced Flow. Meterstand kan je kiezen via de optie variabele

image

in bericht.

Martin

Hoi Martin, dat is een snel antwoord. Dank. Ga ik straks uittesten. Zoals ik al aangaf, ik ben nieuw en heb veel vragen. Mag ik jou vaker om hulp vragen? Via dit forum of anders? Voor elke vraag een nieuw topic maken? Hoe werkt dat?

Hoi Martin. Een vervolgvraag. In je flow staat een kaart met email versturen. Als ik op de blauwe + klik om een kaart bij dan… toe te voegen, staat er geen email bij. Hoe krijg ik die kaart?

Met deze app:

Heb ik gevonden. Ik dacht dat email er al standaard in zat. Bedankt.

Hoi Cor,

App gerelateerde vragen:
De meeste apps hebben een eigen topic, te vinden op de app pagina in de homey.app store. Enkel bij de meeste is de voertaal Engels.
Homewizard heeft wel een NL topic.

Kijk ook eens in de knowledge base, voor veel (beginners) vragen:
https://support.homey.app/hc/en-us
Klik of tik op de

om een andere taal, zoals NL, te kiezen.

En vergeet de zoekfunctie niet :wink:

.

Verdere tips/richtlijnen:

Dank, is gelukt. Mail werkt. Wel een extra vraag, Op de mailkaart kan ik tekst en tags zetten. Alles komt achter elkaar. Hoe kan ik een nieuwe regel beginnen? Enter werkt niet.

Werkt \n voor een nieuwe regel?

Nee, heb ik geprobeerd. Dan komt de tekst \n er tussen

shift + enter ?

1 Like

Nee, helaas. Op de kaart wel, maar in de ontvangen mail niet

Je hebt twee opmaak “smaken”, waar verschillende methodes voor nodig zijn:
Test flow:

Resultaat mail
1.
Als je platte tekst gebruikt i.p.v. HTML, dan gebruik je de toetscombinatie Shift + Enter (dit werkt ook in flowkaartjes zoals tijdlijn notificaties):

Als je HTML i.p.v. platte tekst gebruikt als opmaak, dan gebruik je HTML code, </br> voor regeleindes:

De app werkt bij mij niet. Bij installatie krijg ik de melding: “Email versturen is niet compatibel met de geselecteerde Homey”.

Graag advies. Dank

Je hebt waarschijnlijk een Homey Cloud instance geselecteerd. Kies je Homey Pro in de lijst in plaats van de Homey Cloud instance

Hoi Peter,
Helaas, zowel shift + enter als
werken allebei niet. De tekst komt toch achter elkaar. Ook als ik er veel spaties tussen zet, worden die eruit gestript. 1 spatie gaat wel.
Nog een andere oplossing?

Hoi Peter,
Ik heb gevonden waaraan het ligt.
Ik moet de email met platte tekst gebruiken, dan werkt de shift+enter wel.
Probleempje opgelost

1 Like