Hoi,
ook via google, chat en het forum kom ik er niet uit. Ik zou het fijn vinden als ik van een apparaat het verbruik van die dag via een bericht op mijn gsm binnen krijg. Ik kan wel het verbruik zien maar dan heb ik nog niet het dagelijkse verbruik.
Iemand een tip?
Als dat apparaat via een smartplug met verbruiksmeting geschakeld wordt: Ik heb een Aqara smartplug die een totaal verbruik bewaart.
Van deze plug kan ik om 0:01 de kWh-stand opslaan in een nummervariabele.
Dan kan ik om 0:00 (na bijna 24 uur dus) deze nummervariabele aftrekken van de actuele kWh-stand en opslaan in een tweede nummervariabele.
Deze tweede variabele kan ik om bv 7:30 naar mijn iPhone sturen.
Dat kan bijv via Power by the Hour, geheel automatisch.
Het enige wat je dan zelf moet doen is een notificatie aanmaken welke om 23:59 de tag van de “kWh this Day” waarde meestuurt:
Je kan een flow maken waarin je begin dagstand registeerd, om 23.59 eind dagstand laat noteren, deze van elkaar aftrekken en je hebt je dagelijks verbruik. Je kan dit eventueel ook per sessie doen (van bijv. een wasmachine/vaatwasser) als hier een smartplug tussen zitten. Ik zou zeker gebruik maken van de app Power by the Hour en wat logica formules.
Deze is van mijn wasmachine, hij houd naast verbruik en duur van de sessie ook een tripteller voor reiniging en totaalteller per jaar bij.
Een dag totaal van het gehele huis heb ik zoals hieronder: