PBTH en ANWB Energie

We maken gebruik van ANWB Energie, Youless en PBTH.
Het lukt me niet om per dag de juiste totaalprijs te krijgen. Het verbruik gemeten door de Youless klopt met de opgave van de slimme meter bij de ANWB.
Waar zit de (denk)fout, hier beneden de instellingen die ik gebruik:




Wie geeft me een duw in de goede richting?

Volgens mij moet je het btw percentage leeglaten (iig bij gas). Elec kan ik niet controleren met onze instellingen

Dan kom ik nog lager uit:
Gisteren PBTH gas € 6,41, ANWB energie € 7,18, terwijl elec. PBTH € 3,84 en ANWB energie € 3,33.

Het lijkt erop dat je variabele kosten (bij de Dap device) kloppen. Zet je de tarieven door naar tariefgroep 1? Dat zit net niet in je screenshot.

Ik vermoed dat je afwijking ontstaat in de fixed monthly costs. Daar gaat PBTH vast anders mee om dan ANWB. (Omdat je bij elec een bedrag aftrekt en die is bij pbth lager dan ANWB, en bij gas een bedrag optelt, en die is hoger dan bij ANWB).
Zover ik weet telt pbth die bij de maand wissel ineens op bij de het maandbedrag. Kan het zijn dat ANWB die verdeeld over de maand?

Ik zet inderdaad door naar tariefgroep 1.

De vaste kosten worden bij de ANWB aan een dag toegewezen, dus verdeeld over de dagen van een maand.
Als de nieuwe Homey Pro er is, ga ik eens aan de gang met logica om te kijken of ik dan per dag aan de juiste bedragen kom. Nu gaat dat helaas even niet omdat de oude Homey Pro al meer dan overbelast is.

Beide dank voor het meedenken!