Laagste prijzen per uur ANWB Energie

Wie o wie kan me helpen met het volgende.
Sinds vandaag hebben we ANWB Energie en heb via PotH al een boel inzicht.
Nu zou ik graag per dag een overzichtje willen hebben met de laagste prijzen per uur.
Deze zou ik dan via een pushbericht willen verzenden.
Is er iemand die daar al mee heeft gestoeid?

Dank voor jullie hulp!

Je gebruikt de verkeerde app. Je moet PBTH hebben. Power by the Hour App for Homey | Homey

Daarin zit een flowcard met de nieuwe prijzen van de volgende (of deze) dag. Ik gebruik het om naar whatsapp te sturen.
Ook kun je een flow maken om het laagste+hoogste uur+tarief van vandaag en morgen (indien al beschikbaar) te sturen.

1 Like

Ik gebruik die info om mbv Homey script het volgende op de tijdlijn te plaatsen:

2 Likes

Zou je deze script willen delen?

@John_Uittenbogaart natuurlijk wil het het script delen. Zie PM.

Eigenlijk een off topic vraag.

Ik zie een gemiddelde prijs van 30 cent.
Is dat nu ook de prijs die je op je factuur terug ziet, of komt daar nog een x aantal cent bovenop?
Dat is mij namelijk niet geheel duidelijk bij de prijzen van de ANWB.

@Arnold_vd_Linden die gemiddelde prijs berekenen ik in het script over de ontvangen prijzen voor de komende periode (in dit geval nog 30 uur, dus over de daggrens heen). Op basis daarvan bepaal ik in het script wat een lage prijs is (uur prijs < gemiddelde prijs) en wat een goedkoper periode (prijs 10% < gemiddelde prijs) en een dure periode (prijs 10%>gemiddelde) is. Die grenswaarden zijn zelf gekozen.

Dit staat dus helemaal los van de gemiddelde dagprijs die een energieleverancier rekent.

Voor mij zijn het wel de prijzen inclusief belastingen en variabele kosten (in mijn geval zonneplan).

De gemiddelde prijs van de dag zie ik terug in de DAP_device voor elektriciteit van de PBTH app.

Ok, dank je wel.

Zou u het script met mij willen delen, vrij nieuw met Homey. Hartelijk dank!

Jazeker @Hans_Wieringa , zie DM.

Ik heb ook Zonneplan en was al op zoek naar een oplossing. wie wil mij het script toesturen ?
Ik wil dan op de voordeligste momenten van de dag de vaatwasser en wasmachine aanzetten.

Sorry heb het script niet meer nodig, ik kan alles wat ik wil prima met de app

2 Likes

Beste Arnold, Zou je het script ook met me willen delen ?
Gr, Ronald

Hoi Ronald,
Ik heb het script niet.
Het script is van @Torch1969 en wellicht dat hij het in dit forum wil posten.

@Arnold_vd_Linden en @Ronald_Veldkamp, het is meer dan alleen een script, ook 2 variabelen en 2 flows. Binnenkort wil ik wel een korte howto hier posten.
Maar deze is misschien nog leuker:

4 Likes

Hi all, ik snap nog even niet hoe ik kan zorgen PBTH de prijzen van ANWB gaat ophalen, heeft iemand een printscreen van de instellingen? of iemand die me kan vertellen hoe ik het kan maken?
Mijn dank is al groot!

Hoi! Ik heb een Google Nest Hub 2 draaien met een spraakopdracht. Die haalt de volgende url binnen met actuele dynamische energieprijzen. Natuurlijk via Homey.

Url: https://jeroen.nl/tools/homey/prijzen

1 Like