Difference between PBTH and actual price

I see a big difference in prices presented by PBTH and the actual market prices.

Today 26 Juni in the PBTH app:
image

On Tibber: Energieprijzen - Alles over de actuele stroomprijs ⚡️ Tibber

Here as well, same prices as Tibber: Actuele dynamische stroomprijs - Prijs per uur

Can someone explain this difference?

Actual today were 7 hours of negative pricing, while PBTH shows all positive.

Na 3 uur en 22 views toch maar even laten weten dat er een Engelstalig forum is.

1 Like

Translated my post into English. Hope someone can answer.

Welkom, Gert-Jan.

Ha nee, je had het correct in het NL deel gepost in het Nederlands:

Theo bedoelde denk ik ook dat je je vraag het beste in het PbtH topic kan stellen, maar da’s wel Engelstalig.
Zo blijft t forum overzichtelijker & meestal krijg je sneller een oplossing (en de ontwikkelaar leest ook mee in zijn/haar topic).

Maarre, PbtH werkt hier nog steeds prima (Zonneplan), al moet ik zeggen dat ik even na 16.00u de app autom. laat herstarten om zeker te zijn van ‘verse’ prijzen.
Prijs was trouwens niet negatief hier,
van woensdagmiddag 26 juni:

Overzicht komende uren:

1 Like

Hi Peter,

Bedankt voor je uitleg.

Als ik nu kijk (donderdag 27 jun, 9:00 uur, zie ik dat de inkoop prijzen wel gelijk zijn tussen PbtH en Tibber.

Toch vreemd dat dat dus gisteren niet zo was.

Denk dat jouw Zonneplan de prijzen inclusief BTW en belasting weergeeft.

/Gert-Jan

De Europese day ahead prijzenmarkt was dinsdagmiddag in de hobbel. Gevolg vertraagde prijzen en verschillen tussen markten, sites en landen voor de prijzen van woensdag. Zonneplan had wel meteen de juiste prijzen te pakken. Mijn PBTH prijzen waren in ieder geval te hoog (waarschijnlijk gebaseerd op Nordpool). Heb mijn thuis accu een dagje handmatig aan het laden gezet. Vandaag alles weer ok.

Ah, okee, thx.

@GJHEIJT ja ZP geeft de prijs die ik moet betalen.

Hoi, even benieuwd naar je thuisaccu. Kun je daar iets over vertellen?

Bedankt Voor de update. Goed te weten dat ik niet de enige was die een verschil zag. Je gaat toch twijvelen…:grinning:.
Vandaag inderdaad weer alles ok.

Ik heb een Sessy. Nederlands product, onafhankelijk van cloud diensten en andere producten (omvormers) lokaal aan te sturen. Schaalbaar van 1 (5kWh) tot 6 (30 kWh) te installeren. Ik heb 1 om eerst ervaring op te doen. De investering verdien je niet snel terug, maar fijn om (een deel van) je zonnestroom tegen laag tarief te bewaren en later op de dag tijdens de duurdere uren te gebruiken.

Hi dankjewel voor je toelichting. Ik houd de thuizbatterijen in de gaten. En keek bij naar die nieuwe van Homewizard. Nu kom ik die sessy weer tegen en zie dat ie compatible is met homey maar wel weer stukkies duurder dan die Homewizard. Die valt alleen uit te lezen en niet aan te sturen. Deze sessy kan dat wel. Maar iets meer dan 2x duurder en iets meer dan 2x capaciteit.

Kun je iets aangeven over de roi? Ik heb tot nu toe de helft van dit topic helemaal doorgelezen. Misschien heb ik het nog niet gelezen…