Pairen van Nedis smartstekkers en Verisure

Beste forumleden.
Mijn naam is Kees Posdijk Ik heb sinds vandaag de Homey Pro. Het aansluiten en installeren ging vrij eenvoudig. Het is gelukt mijn Bosch vaatwasser met de Bosch/Siemensapp te koppelen. Maar daarna houdt het even op
Ik krijg mijn Nedis smartstekkers m.b.v. de Tuya app en mijn Verisure componenten m.b.v. de Verisure app (aangemeld en ingelogd) niet in beeld en dus aangesloten.
Bij de Nedis smartstekkers blijft de installatie hangen op de melding dat de on/off switch 5 seconden ingedrukt moet worden totdat het lampje snel flikkert. Vervolgens blijft hij met deze mededeling op dit scherm hangen.
Verisure komt niet verder dan het scherm met [object Object] en verder niets zichtbaar dan de knop ‘sluiten’.
Van alles volgens de digitale handleidingen en forumaanwijzingen geprobeerd tot en met het verwijderen, opnieuw installeren, herstarten etc. maar geen beweging in te krijgen.
Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Dank. Alle begin is lastig, blijkt maar weer eens :blush:

Welkom Kees.

.

1 Like

Hallo Peter,
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik ben ermee aan de gang gegaan. Het is overigens minder simpel dan ik dacht bij aanschaf van de Homey en ik op de internetfilmpjes allemaal gezien heb.

Ik heb de Tuya app gedownload, ingelogd met mijn account en één van de stekkers gekoppeld. Deze koppeling verdwijnt later overigens bij het resetten om de stekker aan Homey toe te voegen

Ik heb stap voor stap al je aanwijzingen opgevolgd. Ik heb in het LoT platform een project aangemaakt en met de verkregen sleutels in de Homey app, de Tuya Cloud app geconfigureerd.

Bij het in de Home app toevoegen van de stekkers in de Tuya Cloud app, blijf ik nu hangen bij de opmerking dat ik de app nog moet configureren.
Naar mijn beste eer en geweten heb ik dat correct gedaan met de sleutels verkregen via het op het Tuya LoT platform aangemaakte project op een West-Europese server. Ik heb ook de app herstart, zelfs mijn iPhone12 helemaal uit en weer ingeschakeld, maar dat helpt allemaal niet. De grote vraag is nu, waar gaat het bij me mis. Nog aanvullende suggesties?

Graag gedaan, Kees.

De Tuya configuratie is wel de ingewikkeldste denk ik, naast die vd Ggl Nest bijv. Dat ligt aan Tuya trouwens, niet aan de ontwikkelaar van deze top app.

Nadat hij gekoppeld is in de mobiele app, hoef je juist niets te doen, behalve toevoegen aan Homey in de Tuya Cloud app. Niets resetten dus.
Tuya Cloud haalt de gegevens uit je Tuya account in “de cloud”, niet rechtstreeks van de smartstekker zelf.

Dit dient de Centraal Europese server te zijn. Dit kun je wijzigen op iot.tuya.com, door je account te editen


Uitleg:

.
Verder, mocht dit het nog niet oplossen:
Verborgen spaties, achter of vóór een accountnaam / wachtwoord?
Beginletters die in hoofdletters zijn veranderd?
Kun je je devices zien? Want dan ben je al een heel eind.

Zo niet:
Heb je het “QR code scannen” gedeelte gedaan?

Dat van de server, daar was ik inmiddels achter. Er is nu kennelijk wel een koppeling tussen de stekkers en mijn account op het Tuya LoT Platform…

…maar kennelijk niet met de tuya Cloud app in de Homey app…
Zo ziet de configuratiepagina van de Tuya cloud app in de Homey app eruit:


Ik heb alles nog eens opnieuw ingevoerd, met de in het Lot Platform verkregen projectsleutels. ook een nieuw project geprobeerd.Ik heb inderdaad de QR code gescand met de Tuya Smart app.
Ook de invoer van accountnaam, wachtwoord en sleutels op juiste invoer gecontroleerd…

Ik blijf echter de melding houden dat ik de applicatie eerst moet configureren…

.
Iets doe ik niet goed kennelijk. Maar wat…?

EUREKA!!! Eindelijk toch gelukt. Bij de Tuya Cloud instellingen in de Homey app had ik nog de verkeerde mobiel app gekozen. Niet de Smart Life, maar de Tuya app is van toepassing.

Bedankt voor de hulp en vooral het geduld. Fijn dat je me geholpen hebt. Zonder was ik er meer dan waarschijnlijk niet gekomen… :grinning: :+1:

1 Like