Nieuw smart deurslot

goedemiddag,

ik zou graag een smart deurslot willen installeren op mijn voor en achterdeur. specifiek geïnteresseerd in nuki of aqara u200.

Echter heb ik nog een homey pro 2019 en zie ik dat veel deursloten thread of matter gebruiken.

kan ik hieruit concluderen dat de nuki en aqara niet meer zullen werken met mijn oudere homey pro 2019 of zijn er tevens andere verbindingsmogelijkheden? met de zoekfunctie niet echt iets gerelateerd kunnen vinden wellicht dat iemand mij hopelijk wat meer informatie kan geven.

De Nuki-sloten kunnen, naast Matter over Thread, ook eenvoudig via de cloud worden verbonden met Homey via de officiële integratie. De Aqara U200 werkt helaas uitsluitend via Matter over Thread met Homey en is daarom niet compatibel met de Homey Pro (2019).

1 Like

ah dank voor de snelle reactie! dit geldt ook voor de nieuwste varianten nuki pro ultra varianten? zou top zijn als ik die correct zouden kunnen functioneren, tot op heden werkt de 2019 nog prima

Ook de nieuwe Nuki sloten kunnen inderdaad nog via de Nuki Cloud verbonden worden

1 Like

Een open source hub is ook een mogelijkheid, maar dan zonder “de cloud", en “erg budget vriendelijk":

Communicatie met Nuki via Bluetooth

Communicatie met Homey via MQTT

(Mr.@robertklep had/heeft deze in gebruik)

1 Like

Heeft! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes