Vandaag Homey Pro (2023) geüpdatet naar de laatste versie (13.2.1). Hierna reageert hij erg langzaam, flows en apparaten worden langzaam geladen en het loopt vaak vast of wordt als offline weergegeven. Als ik een diagnostisch rapport maak, zie ik alleen een code en geen gegevens. Het CPU-gebruik is onder de 5% en het RAM-gebruik is ongeveer 25%.
Doe na een update altijd een PtP (pull the plug) gedudende minsters 10 min.
Helpt dat niet, draai dan de firmware update terug door een offline backup van de vorige versie terug te zetten.
Ik neem dan even aan dat je de automatische updates hebt uitgeschakeld, en vóór iedere update de huidige firmware backupt.
Diagnostische rapporten zijn alleen te zien voor Athom medewerkers, ze zijn bedoeld om het support team de code mee te geven als je een support ticket aanmaakt.
Nee, ik heb geen offline backup gemaakt. Dit lijkt mij niet de bedoeling — normale bedrijven hebben backupfunctionaliteit gewoon in de software, zodat je backups vanuit een webpagina of app kunt downloaden.
Offline backup van Homey:
-
Koppel de Homey Pro los van de stroom.
-
Ga in Chrome, Edge of een andere Chromium-browser naar de Homey USB Tool.
-
Houd een dunne pin in het gaatje aan de onderkant van de Homey terwijl je de USB-C kabel aansluit op je pc of Mac.
-
De LED-ring gaat oranje ademen — dit geeft aan dat de DFU-modus actief is.
-
Klik op “Next” en selecteer het USB-apparaat genaamd BCM2711 Boot.
Dit lijkt mij erg omslachtig en niet helemaal de bedoeling.
Ik ga ethernet adapter kopen, misschien lost dat de problemen op.
Had ik gezien. had meer van verwacht.
En toch is dat de enige manier om een offline backup te maken van je Homey ![]()
De cloud backups kan je gemakkelijk vanaf de app terugzetten