Zijn er gebruikers van Homey Pro 2023 die vanmorgen na een backup spontaan offline is gegaan (remote)

Zijn er meer gebruikers waarvan de Homey Pr (2023) sinds vanochtend off-line is en niet meer wil verbinden?

Ik merkte dit weekend al dat mijn Homey Pro Early 2023 (laatste firmware) vaker off-line ging. Meestal was hij dan met een paar minuten weer up maar sinds vanochtend merk ik dat ik er niet meer (remote) bij kan.
De Homey zegt weer offline te zijn echter ben ik op mijn werk en kan ik op afstand erg weinig doen. Mijn Wifi en internetverbindingen zijn blijkbaar wel in orde (ik kan alle Ring-apparaten en Homewizard P1 remote prima bereiken).

Is er bij iemand iets bekend van een storing na een laatste update of iets dergelijks?
PS: Is er een web-pagina oid waarop je kunt controleren of alle Homey cloud-services nog steeds goed functioneren?

PS: Homey Status

1 Like

Ja hier ook, (2016-2019) sinds vanmorgen kan ik geen contact meer met homey krijgen.
In mijn router zie ik dat hij wel verbinding maakt na opnieuw opstarten, maar hij is niet benaderbaar.

Geen idee wat er aan de hand is, wel heel vervelend.

Update,

Na lang wachten kan ik hem nu wel benaderen via developertools, maar niet via de app.

Inmiddels na thuiskomt Homey van de stroom gehaald en na opstarten was hij (of is het een zij :thinking:) weer online.
Ik heb daarom toch maar even een shelly-plug in de stroomaanvoer geplaatst want die is met de Shelly-App via internet bereikbaar zodat ik Homey op afstand kan rebooten.

Bedankt Hans voor de status-link. Die had ik zelf nog niet gevonden. :+1:

Als je niet wist wat dat is:
https://tools.developer.homey.app/tools/system

Wanneer deze site verbinding kan maken met je Homey, kun je hem overal vandaan opnieuw opstarten

De recovery mode button is waarschijnlijk alleen voor Pro 2019 en eerdere modellen

.
→ Het kan ook met de web app als deze wel verbinding kan maken, en je mobiele app niet: