Homey Pro (2016) werkt wel maar geeft in App aan offline

Sinds gisteren zegt de Homey in de App (en via website athom) dat hij offline is maar alle flows werken nog correct.
Kan dus niet verbinden met de homey wat tamelijk vervelend is.
Is er een manier om direct naar het IP te connecten o.i.d. ?
Had vanochtend even kort verbinding maar nu weer niet, diverse flows werken (niet alles volgens mij, lijkt er op dat mijn fibaro power geen nieuwe standen doorgeeft).
Meen me ook te herinneren dat Fibaro gisteren is geupdate, kan het zijn dat die mijn homey laat crashen en zo ja kan ik de homey booten zonder fibaro of deze remote (tijdelijk) uitzetten?

Ik heb dit ook tijdenlang gehad met mijn Homey 2019. Werkt hij weer als je hem uit en weer aan zet? Standaard reacties zijn: pull the plug, nieuwe adapter, controleer of je elders netwerk problemen hebt, etc.
Ik heb uit frustratie maar een Homey 2023 gekocht, maar dat is niet altijd de oplossing voor iedereen.

Al 2x stroom eraf gehaald, paar minuten gewacht en weer aangesloten.
Dan werkt ie weer gewoon maar kan nog steeds niet verbinden met de homey.
Moet zeggen vrij weinig issues in al deze jaren dus ben tevreden, alleen dit is irritant.
Iets van SSH toegang o.i.d. zou wel fijn zijn voor debuggen.

ook recovery geprobeerd, lijkt erop dat hij geen wifi verbinding kan maken.
Wel bijzonder want mijn router ziet hem netjes verschijnen en geeft hem een ip adres, alleen ziet de homey dat blijkbaar niet.
Ook al 2.4Ghz netwerk geprobeerd maar daar hetzelfde, verschijnt netjes in de router maar blijft roepen offline.
Iemand nog enig idee hoe ik dit kan fixen?
Edit: bijzonder, heb vaste ip uitgezet in mijn router en nu doet ie het wel weer. (met nog steeds hetzelfde ip adres)