My Homey works like **** flows dissapear from devices. Hue devices are see multiple times and more

Aqara = zigbee, niet wifi.
Je hebt een Hue hub, dat betekent nóg meer zigbee en wifi kanalen afstellen dus. Homey zigbee, Hue zigbee en wifi.
Hoe ziet je Homey zigbee mesh er nu uit? (Met link hieronder in te zien)

Ik krijg niet het idee dat je echt begrijpt waarom de Aqara knop nog niet wil werken.
Zigbee is echt even een dingetje om goed op te zetten.
Dus nogmaals:

@Dijker

Tja ik heb geen oude Homey en heb hem ook na 2019 aangeschaft. Waarbij duidelijk werd vermeld “Werkt met Google Nest”, dat die voorlichting van de winkel dan niet klopt is een ander verhaal.

Daarnaast vind ik het een rare opmerking dat ik drama zou maken, als jij het dan niet erg vind mag je wel dat aankoopbedrag restitueren aan mij :rofl:

Of hoor je ook bij die schare mensen zoals Trust die dan Homewizard opkoopt en kapot maakt?
Maarja dat lijkt ook wel een beetje de Microsoft gedachte.

Laat ik afsluiten met de bewoording dat ik je reactie niet echt gepast vind.

@Peter_Kawa

Hallo,

Ik heb het hier over 1 knop die niet werkte. Ik heb er 5 van hetzelfde soort hangen die wel werken.
Na je tips van de wifi checker heb ik die uitgebreid doorgenomen en er zijn op dat gebied geen problemen.

Overigens ben ik zelf wel enthousiast over de Tuya ondersteuning van Homey, die schakelaars doen het prima.

Ben inmiddels in afwachting van Homey support of zei iets uit mijn diagnosticsrapport kunnen opmaken.

Okee dan… ben ik u best een tijd gratis en voor niets aan het pogen te helpen.
Succes met de verkoop van je Homey.

1 Like

@Peter_Kawa

Nee hoor de tips die ik tot nu toe heb gekregen zijn zeer waardevol. Ik zag ook dat je de Chronograph app gebruikte in je voorbeeld. (Kon het al niet vinden in mijn menu). Ben daar inmiddels lekker mee aan de gang. Dat bied mogelijkheden voor wat er nu net niet doet wat ik graag wil.

Zoals wel vaker: een topic starten met veel geklaag, eerst van alles roepen, hulp afschieten en dan gaandeweg ineens allerlei extra informatie op tafel gooien. En dan een pasklare oplossing verwachten van mensen die je hier in hun vrije tijd proberen te helpen.
Ik zou zeggen: neem vooral contact op met Athom. Niets moeilijks aan. Hoe? Dat stond in je welkom boodschap, bovenaan op het forum en ook op de site zelf.
Oh ja, kleine tip, hou het bij concrete informatie ipv allerlei nevenzaken die er niet zoveel mee te maken hebben.
Veel succes.

Oh ja, mocht je dit ongepast vinden raad ik je aan je eigen reacties nog even goed terug te lezen.

2 Likes

Als ik zo de berichten lees lijkt het meer op gebrek aan kennis en dat bedoel ik echt niet lullig. Hopelijk haal je straks wat meer plezier uit je Homey want het is echt een mooi stukje techniek voor mij als beginner maar ook voor de echte pro.
En natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering en werkt niet altijd alles 100%.

Ter aanvulling Google is niet de meest betrouwbare partner als ze daar beslissen we trekken de API in heb je gewoon een probleem.

3 Likes

Ik kan er ook niks aan doen dat we niet allemaal dezelfde denkwijze hebben.
Vandaar dat ik ook op mijn manier probeer om vriendelijk en realistisch bezig te zijn.

Voor nu is de reactie van Athom dus om de adapter te vervangen naar aanleiding van het diagnostisch rapport.

Er zijn geen kapotte flows of variabelen gevonden, dit is een eigen contstatering aan de hand van de flow checker app

Nogmaals bedankt aan iedereen die reactie heeft gegeven, en ik sluit nu af met als oplossing het antwoord van @robertklep aangezien Athom toch ook constateerd dat de hardware niet in orde is.

Hi,

Je Flow voor overloop nacht heeft wel erg veel flows achter elkaar staan. Vooral zigbee producten kunnen hier niet mee omgaan. Doordat de zigbee apparaten traag reageren ontstaat er een probleem met je flows. Soms slaat de flow zaken over of erger nog stopt de flow er helemaal mee. Oplossing voor mij was 2sec vertraging toevoegen tussen elke opdracht.

Hallo @Dennis_Egmond ,

Dank voor je reactie.
Ik heb wel eens een experiment gedaan met vertraging in de flows. Eigenlijk had dat geen voor of nadeel in mijn geval. Als ik in die flow van de overloop zoveel vertraging in zou bouwen om het te laten werken is het nut verdwenen.

Maar over veel opdrachten in de flow, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen met andere logica om dit voor elkaar te krijgen. En als dit al veel opdrachten zijn dan ben ik van mening dat zigbee een moeilijk protocol is.

Wat wel opvalt is dat als ik in Hue of Homekit van Apple een dergelijke flow maak voor de bewegingsmelder dit gewoon meteen werkt. Is er dan zoveel vertraging tussen Homey en praten tegen de Hue bridge? Ik heb ook al eens een aparte ssid gemaakt met minimale beveiliging en geen poespas er op en ook dat gaf geen beter of ander resultaat.

Inmiddels zijn Hue en Google assistant gereset. HOmey niet want ik loop elke keer vast in die instructie die op de website staat. Na dat omkeren is er geen mogelijkheid om ver te gaan.Ik zie het Homey netwerk nog net maar daarna blijft het stil.

Ik ga dit nog verder uitzoeken met support.
Een ding is inmiddels vastgesteld, de adapter moet worden vervangen.

Hoeveel seconde vertraging heb je gebruikt? Ik raad aan nogmaals om 2 sec te gebruiken. Korter werkte voor mij ook niet. Soms zelf 3 sec.

En elke ochtend om 4 uur restart ik mijn homey middels een flow dit zorgt voor meer stabiliteit.

Het probleem zit in Homey, niet in Zigbee.

@robertklep

Dank voor deze info.