ik ben bezig met het volgende project nl een ESP32 gekoppeld aan mn Daikin warmte pomp en hier met de MQTT berichten iets moois van te maken.
echter loop ik een beetje vast.
het mooiste zou zijn als ik bv viruele devices heb met de waardes die ik graag wil zien, en die dan eventueel ook in een inzicht grafiek kan plaatsen.
Broke ed werkt allemaal op mij Homey, en ik ontvang ook de berichten maar nu de juiste afhandeling er van.
echter is het MQTT bericht een hele string van data:
{âSensor Data Qtyâ:4,âINV compressor Qtyâ:1,âSTD compressor Qtyâ:0,âFan Data Qtyâ:1,âLow noise controlâ:âOFFâ,âOutdoor air temp.(R1T)â:15.5,âPressureâ:0,âVoltage (N-phase) (V)â:190,âDHW setpointâ:45,âLW setpoint (main)â:30,âLeaving water temp. before BUH (R1T)â:35.7,âLeaving water temp. after BUH (R2T)â:31.4,âInlet water temp.(R4T)â:32,âDHW tank temp. (R5T)â:44.2,âCirculation pump operationâ:âOFFâ,âFlow sensor (l/min)â:0,âWater pressureâ:1.9,âBE_COPâ:0,âM5VINâ:â4.96Vâ,âM5AmpInâ:â107.5mAâ,âM5BatVâ:â4.15Vâ,âM5BatCurâ:â0mAâ,âM5BatPwrâ:â0mWâ,âWifiRSSIâ:â-61dBmâ}
hoe kan ik hier nu 1 gegeven uithalen en laten zien in een vitual device ?
naar wat pas ik dit scripje aan in de app om die data weer te geven.
hoe heb jij het topic ingesteld en onder welke naam? ik krijg de esp wel benaderd via homeassistant maar niet via homey. de broker en client werken. maar heb waarschijnlijk iets niet goed ingesteld
Hoi, zijn jullie nog verder gekomen? Ik heb ook een daikin warmtepomp en zoek naar meer controle en connectiviteit en kwam de esp32 mogelijkheid tegen.
Zou graag temperatuur willen uitlezen en willen aansturen wanneer stroomprijs negatief is / wanneer zonnepanelen stroom leveren.