Moes “er ging iets fout tijdens het toevoegen…”

Hallo Allemaal,

ik heb een aantal van MOES switches, ik heb al van alles geprobeerd maar krijg ze niet toegevoegd aan Homey. ik had hiervoor Home Assistant en toen werkte ze allemaal prima. het gaat om onderstaande switches.
image
het gekke is als ik die switch op pair modus zet begint hij met piepen, dan zoek ik met homey naar de switch via de Tuya app en dan zodra de app het apparaat vind stopt de switch ook met piepen maar daarna volgt telkens de melding er ging iets fout tijdens het toevoegen.
ik heb ook al geprobeerd om hem als algemeen zigbee apparaat toe te voegen maar ook daar dezelfde melding.
ik twijfel nu of het aan homey ligt of omdat het geen dedicated brand is dat het daarom niet lukt en ik beter kan overstappen naar bijvoorbeeld aqara switches. (maar dat zou jammer zijn aangezien ik er hier nog een stuk of 10 van heb)
hopelijk kan iemand me helpen

Als het in HA wel werkt is er niks mis met de switches, dus ik vermoed dat er in Homey iets misgaat. Het is alleen praktisch niet mogelijk om na te gaan wát, maar omdat je ze ook niet als generiek Zigbee apparaat kan toevoegen vermoed ik ergens iets in de Zigbee stack.

PS: het is wel handig als je even noemt welke Homey je precies hebt.

Ah sorry goede opmerking gaat om homey 2023

Spijtig dat er niet wat meer info van zo’n foutmelding terugkomt

Misschien moeten ze eerst nog volledig gereset worden?
Ik ben bang dat dat enkel via een Tuya (achtige) hub kan , zoals de Lidl verkoopt, omdat de resetprocedure via de mobiele Tuya app moet gebeuren.

In theorie zouden zulke switches/relais gewoon als generiek zigbee apparaat gepaired kunnen worden namelijk

Daar zat vermoedelijk inderdaad het probleem, ik heb geen Tuya Bridge (en was er ook niet van plan 1 te kopen. dus gisteren in een chago bui toch nog 1 keer wat geprobeerd. uiteraard lukte het koppelen weer niet. met mijn hellige kop heb ik (nogal hard) op het connectknopje gedrukt en na 20 seconden hoorde ik een klikje en warempel toen kon homey hem ineens wel vinden, dit ook nog geprobeerd met een dimmer switch en exact hetzelfde resultaat.
wellicht heeft iemand er in de toekomst wat aan:)

Dank voor het delen. Ik had hier hetzelfde probleem…pure frustratie en wanhoop op het laatst…maar draait nu als een zonnetje :slight_smile: