Goedendag, ik heb de Meross MRS100 Shutter switch gekocht omdat deze ondersteund zou zijn door Homey. Echter het blijkt dat je van exact hetzelfde Merk en Type een Wifi en een Matter variant hebt. (beetje vreemd om 2 verschillende producten onder de zelfde naam op de markt te brengen)
Ik heb natuurlijk de wifi variant en krijg deze met geen mogelijkheid toegevoegd aan Homey Pro. Als je de Meross App toevoegt kan je alleen kiezen voor de Matter variant van MRS100. Ik krijg hem wel aan Apple Home toegevoegd maar dan krijg je hem nog niet in Homey. Heeft iemand een tip om dit aan de praat te krijgen of is de oplossing om de switch terug te sturen?
Alvast bedankt…
Via de app homekit controller aan de homey knopen? Dat werkt hier al tijden zeer goed.
De product tekst zegt dat het een wifi apparaat is mét Matter ondersteuning
Dan zou ik denken, voeg het ding eens toe als Matter device:
Hoi Wilfred,
Bedankt voor je reactie.
Hoe doe je dat dan? Ik heb Homekit Controller app toegevoegd. Ik kon toen al mijn apparaten uit Homey Pro toevoegen aan Apple Woning maar hoe doe je het de andere kant op? (dus van Apple Woning naar Homey Pro) Als ik in Homey een device toevoeg via Homekit Controller zie ik alleen m’n Tado bridge (van m’n slimme radiatorknoppen) en die zitten niet eens in Apple Woning.
Alvast bedankt.
Hoi Peter,
Dank voor je reactie.
De Meross MRS100 die ik besteld heb is wifi en niet Matter. Als je op internet zoekt zie je verschillende verpakkingen, de ene met het Matter logo er op en de andere met alleen het wifi logo. Ik heb al geprobeerd om hem als Matter toe te voegen, op enig moment moet je de QR code scannen of de Device id invoeren en dan zegt hij dat het geen Matter device is en stopt de installatie.
Met de app homekitty (op Homey) kun je apparaten van Homey in Homekit zichtbaar maken. Bij Homekit controller (app op Homey) kun je apparaten (verwijderen uit Homekit) toevoegen aan Homey. Let dus op: verwijderen uit Homekit (er kan maar één controller zijn: Homey)!
Zie ook [APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)
In het begin staat hoe je te werk moet gaan. Succes! Als het niet lukt, meld je dan.
Graag gedaan, Ronald.
Ik geloof je, maar dan is de beschrijving van de Meross product pagina in mijn ogen zo vaag als het actieve geheugen van Rutte.
Verder heb ik wat gezocht en kan enkel de MRS100 in wifi uitvoering vinden, met dan wel weer “Matter” op de verpakking gedrukt 
Ik heb net de MRS105 Matter switch gevonden, maar da’s een anders uitziende shutter, en wordt ook als op zichzelf staand apparaat in de Homey Meross app ondersteund.
Beide worden als Matter apparaat aangeduid in homey.app store (dat zou moeten kloppen)
Ik snap er niks van.
Heb jij een linkjr waar de MRS100 als Matter apparaat wordt aangeduid (en niet als wifi apparaat)?
Als je naar apparaat toevoegen gaat en je kiest voor de Meross App, vervolgens kies je MRS100 dan krijg ik de volgende schermen. Als ik die QR code scan zegt hij dat het geen Matter apparaat is.
Het is gelukt!!! Wel een heel erg omslachtige manier en een paar keer opnieuw moeten toevoegen en weer verwijderen uit homekit maar nu staat hij er tussen in Homey.
Dank voor je hulp.
Hoi Peter, dank voor je hulp, het is inmiddels gelukt via Applehomekit en HomeKit Controller. Wel een heel omslachtige methode maar blij dat hij er tussen staat.