Melding te hoge Belasting fase

Vandaag kregen we via de Homey de melding tijdens het terugleveren van stroom aan het net via onze Sigenergy batterij de melding dat de fase hoger was dan 90%. Heb ook een flow gemaakt welke een melding maakt als er meer dan 24.5 A via een fase gaat dat we een melding krijgen. Dit is ook gebeurt. We hebben een 3x 25 A aansluiting dus zaten we aan het max een fase
Maar als we dan terug willen kijken wat die dag de belasting is geweest van die betreffende fase dan zien we als hoogste een 55% staan en geen 90% of hoger.
Dit is al meerdere keren voor gekomen.
Heb zelf het idee dat het gebeurt als de teruglevering stopt van de batterij en dat het maar weet dat niet zeker.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Kan me niet voorstellen dat dit gerelateerd is aan de teruglevering.

Als de Batterij professioneel is aangesloten zit deze op een 16A groep en zou dus nooit 25A kunnen leveren. (Of heb je meerdere batterijen op een fase?, dat zou een professional ook niet moeten doen)

Bovendien zal er tijdens teruglevering waarschijnlijk ook nog verbruik zijn, dat gaat op de fase nog af van die 16A.

Dus ik zou het zoeken aan de kant van belasting…

(Zit de batterij op onbalans sturing van je energieleverancier?? Misschien dat deze dan omschakelde op laden ipv terugleveren?)

De homey energy dongel (neem aan dat je die hebt omdat je zegt “via homey” en “heb OOK een flow gemaakt) staat erom bekent om te vroeg te waarschuwen. Daar zijn al diverse threads over (zoek maar eens op het forum)

Kortstondig een piek boven de 25A kan overigens geen kwaad.

zie

Ik heb regelmatig pieken (10tallen seconden) boven de 30A, als de auto staat te laden, de inductieplaat aanstaat en de quooker ook besluit te verwarmen.

De loadbalancing grijpt dan niet eens in

Bedoel je dat je terugzoekt in the Insights van Homey?

Weet dat Homey:

• Die middelt na verloop van tijd (na een uur). Kortstondige pieken en dalen zie je dan niet meer of minder groot terug in de historie.
  • In het laatste uur werkt met een resolutie van 5 seconden; het slaat dus elke 5 sec metingen op in Insights. Als er net in de 5 seconden tussen twee opgeslagen metingen een piek plaatsvindt, dan zie je die niet terug in je Insights.

Hoi,

Dat is wat ik bedoel maar dan is het nu duidelijk, thx
Ook de andere reacties zijn voor mij helder en begrijp ook dat het niet direct een probleem hoeft te zijn.
Net was het weer dat het gebeurde en ik kon nu zien dat het gebeurt als de terug levering van de batterij stopt.
In dit geval gingen fase 1 en 2 van 13 A naar 1 A maar fase 3 ging nog enkele keren op neer de 23-25 A (zie bijlage) Zal morgen is een mail sturen naar de installateur of dit iets is van de batterij