Lichtsterkte verandering probleem van de app of homey?

Elke minuut triggert de zonnestanden app, maar volgens het kaartje zou dat alleen bij ‘verandering’ moeten gebeuren.
Moet ik dit bij Athom melden of bij de maker van de app ( @MarcelT ) ?

Ik vermoed dat de app elke minuut een zonlichtverandering doorvoert en dat het percentage alleen achter de komma verandert.

hmmz, dat klinkt wel logisch … maar wie bepaalt dan de afronding én wie bepaalt de ‘verandering’ dan?

Ik denk jij, in je flow? Want ik krijg van de app geen percentage maar een ratio (0-1) met drie cijfers achter de komma.

De natuur.

1 Like

Huh, ik dacht dat de tijdlijn gewoon toonde wat ie kreeg, maar schijnbaar rond die het af ( zie schermprint )
Dat zou natuurlijk wel verklaren dat de app een verandering ziet.

Misschien dat ik toch eens wat anders moet gebruiken om ‘te loggen’

Doet ie ook, in ieder geval voor mij:

image

0.914 % ? dat is wel gek voor een “percentage”

Ik zie toch dit


En dat lijkt dat meer te kloppen met een percentage van 0-100 dan wat jij ziet.
Zou het komen doordat jij het in het engels hebt?

Nee, dat is Athom-logica, waar percentages tussen 0 en 1 liggen :man_shrugging:t3:

Nee, ik heb het ook in het NL geprobeerd.

Welke versie van de Zonnestanden app gebruik je?

Overigens zie ik dat de start knop van de flow actief is op de Zonnestanden kaart, ben je niet gewoon met een verkeerde handmatige waarde aan het testen?

Ik test helemaal niet handigmatig, dat komt waarschijnlijk doordat ik een schermprint maak en net met de muis over de knop heen ging.

Dat klopt inderdaad :blush:. Ik zal dit aanpassen

1 Like

Maar wat ik kan zien in de app, en in de flows die ik ermee hebt gemaakt, is dat er nergens een percentage (0-100) wordt meegegeven aan de flowkaart, alleen een ratio (0-1). Dat is ook wat er bij mij in de tijdlijn verschijnt:

Het is erg raar dat ie dat bij jou aangeeft terwijl je “kaartje” wel “percentage” aangeeft.
En dat is normalieter van 0-100

Als ik dat kaartje maak, krijg ik dus wel 0-100

Heb ook nog op m’n oude Homey geprobeerd, die laat ook 0-1 zien:

image

ik gebruik trouwens wel de ‘test’-versie, maar aangezien er alleen ‘kleine bugfixes’ zijn zal dat ons verschil wel niet verklaren…
Capture 2023-08-24 at 21.36.11@2x

Ah, kijk, van die informatie die wel handig is om te weten voordat we een hele thread er over starten :woozy_face:

De laatste “stabiele” versie is 1.4.8, dus als de test versie op 2.1.2 zit kan ik me voorstellen dat er grote verschillen zitten tussen beide versies. En ik zat natuurlijk met de stabiele te testen.

ja, excuus … ik was vergeteten dat ik die had geinstalleerd ( door de problemen die ik eerder had… CPU strak naar 1.5Gherz )

De testversie gebruikt inderdaad “echte” percentages, ik neem aan dat de app ze intern afrond naar gehele getallen.