Laden goodwe lynx accu pakket automatich bij lage dynamische prijzen

Goedemorgen,

even een vraag die vele denk ik hebben. tot op heden stel ik zelf in de solargo app van goodwe in wanneer ik even wil laden ivm lage prijzen ANWB. Dit zou toch anders moeten kunnen hoop ik.
Inmiddels heb ik de “power by the hour” geinstalleerd en zie dus de dynamische prijzen terug. Deze zijn bijna gelijk aan die van de ANWB. ook heb ik de goodwe verbonden via modbus en ook zichtbaar. Ik zie de SOC waarde ( state of charge in % ) van de accu. Ik weet alleen niet hoe de advanced flow te maken. ik kom niet verder dan dit.
ik zie bv bij de kaarten van de goodwe omvormer niet de actie om de accu te gaan laden voor een bepaalde tijd 1 of 2 uur bv ( ivm uurprijzen ).

Iemand die hier toevallig ook mee bezig is?

gr marco

Je kunt het beste de situatie omdraaien.
Nu heb je een “accu gestuurde” flow, die enkel gaat draaien als de prijs op dat moment toevallig gunstig is.
Ik zou starten met de prijs voorwaarde.

Basis flow idee:
(De triggers zijn losse voorbeelden, ik zou ze niet alledrie tegelijk gebruiken)

das een mooi idee, ga ermee aan de slag en proberen na te bootsen. de laatste stap waar het lastig is is het aansturen naar de goodwe accu als er aan de voorwaarden is voldaan.

bedank voor je hulp

dit heb ik er nu van gemaakt nog wel even wat waardes die aangepast kunnen worden. maar nu de laatste stap. het koppelen aan de goodwe accu. helaas geen kaartje met start laden of zoiets. wel zie ik live de benodigde data van de accu ( SOC waarde ). ik denk dat er niet anders op zit dan de bouwer van de app te benaderen…iemand nog tips?

gr marco

Nooit een ALL gebruiken achter triggers.
Dan wordt de flow nooit getriggert.

Gewoon beide triggers met de volgende kaart verbinden, zoals op mijn voorbeeldje;
dan heb je een of/of schakeling.

Hier wat handige info:

peter

bedankt voor je tips…top :grinning:

peter,

we hebben via de API van goodwe nu toegang tot de hybride omvormer met de daarbij aangesloten accu van 16 KW. Het script om te starten met laden en te stoppen hebben we ook gemaakt en lijkt te werken op een laptop. ofwel we kunnen starten en stoppen met laden middels een script. Dit script hebben we toegevoegd aan homeyscript. nu willen we natuurlijk laden bij lage prijzen en ontladen bij hoge prijzen. Zou onderstaande flow kunnen werken? Er zijn zoveel kaarten van de prijzen das een lastige. ik heb er even 2 alternatieven bij gezet. zou je kiezen voor de logica kaarten of die van goodwe zelf?

Alvast dank

gr marco

Hallo Marco,

Ben eigenlijk op zoek naar precies hetzelfde als je omschrijft, kan alleen dus ook de kaarten voor laden en ontladen niet vinden. Je hebt zelf via APi toegang tot de omvormer met accu en je hebt zelf een script gemaakt, hoe zou ik die kunnen maken of ergens verkrijgen?

Groeten Jan

Jan,

hiervoor heb je inderdaad accues nodig via api. dit krijg je alleen als je goodwe plus installateur bent.
Daarna krijg je een PDF file waar wat script info in staat. mijn zoon is website bouwer en die heeft
na lang geklooi het voor elkaar gekregen om de omvormers te kunnen benaderen die op ons account staan. Deze ( 200 plus ) omvormers en diverse met accu systeem kunnen wij dus laten aansturen vanaf de homey met een advanced flow.

ik kan je wel eens wat laten zien als je dit interessant vind.

met vriendelijke groet,

Marco