Peblar laden met lage prijzen: flow werkt niet?

Ik heb deze flow gemaakt om mijn auto te laden op de twee goedkoopste uren tussen 0:00 en 6:00 uur. Maar hij werkt niet. Iemand een idee wat ik fout doe?

Voeg een push notificatie Flowcard toe aan het Dan-gedeelte van de Flow, als je deze ontvangt werken de trigger en condities in ieder geval goed.

Dank. Had ik al gedaan (nu weggehaald voor het overzicht), daarom weet ik zeker dat het niet werkt.

Test met een simpele flow de kaartjes van je lader:
ALS deze flow gestart is
DAN start laden

MCheck eens even de dynaische prijzen!

Denk dat je algoritme niet klopt…

Vanaf 00:00 dalen de prijzen alleen maar:

Dus om 00:00 wordt niet met laden gestart want de prijzen de komende 6 uur gaan alleen maar omlaag.

Dat gaat zo door tot 06:00 en dan nog steeds zijn de komende 6 uur er lagere prijzen.

Dus de flow zal inderdaad nooit starten.

Als ik naar de prijzen van gisteren kijkzou de flow pas om 10:45 triggeren want dan zijn de prijzen de 6 uur daarna het laagst.

Maar dan is het na 06:00 dus blokkeert de andere kaart de start van de flow.

Dank voor je reactie, maar mijn vraag is: hoe moet het dan wel? Ik weet dat de prijzen na 6:00 uur dalen, maar ik wil juist dat de auto laadt tussen 0-6 uur ''s nachts op de 2 goedkoopste uren. Hoe bouw ik een flow die dat doet?

Die test werkt, dus de lader reageert. Dat weet ik. Maar de vraag is: met welke flow kan ik 'm laten laden op de 2 goedkoopste uren tussen 0-6 uur ''s nachts?

Dat is geen kwestie van hoe je een flow bouwt maar welke WHEN of AND kaart je kan gebruiken van Energy of Power By The Hour. Met name of je de tekst van de WHEN of AND kaart op de zelfde manier interpreteert als de maker er van. Dat kun je dus op soortgelijke manier testen:

Als je deze flow 24 uur laat draaien, wordt hopelijk duidelijk wat het kaartje doet.En als het dan totaal anders blijkt even aankaarten bij de maker van de desbetreffende app.

PS: je pakt nu wel juist het moeilijkst te begrijpen kaartje: ik zou dat uit testen met bv de goedkoopste 2 uren in een periode van 6 uur vóór 8 uur. Ipv vóór 6 uur.

Probleem zit in power-by-the-hour. Die slaat steeds 1 uur over en doet soms helemaal niets. Werkt nu goed met ALS-check om de 15 minuten en de energieprijzen die Homey zelf genereerd.

Nog even de uiteindelijke flow erbij (+ laden tijdens de 3 goedkoopste uren tussen 11:00 en 16:00).