Elektrische boiler aan als de stroomprijs laag is

Goedemorgen,

Wie kan mij helpen met onderstaande?
Wij hebben dynamische stroomprijzen en ik zou graag de boiler aanschakelen 2 keer per dag als de stroom op zijn laagst is. Dit is meestal om 13:00 en om 1:00 uur.

Nu lijkt het erop dat er alleen overdag geschakeld wordt.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij de nacht dip ook meepakt?

Bedankt!

Hoi Cautje,

Ik denk dat je naast het “1 uur” ('s nachts) kaartje, nog een zelfde extra kaartje parallel zou moeten toevoegen, maar dan voor “13 uur” ('s middags)?

De twee tijd voorwaardes zijn hier onnodig en werken de triggerkaart deels tegen
Screenshot_20231005-042229_Chrome

Hang ook eens tijdlijn- of logkaartjes achter de
De prijs is 1 vd 1 laagste in de 12 uur voor 1 uur” kaart.
Dan krijg je inzicht wanneer deze nu eigenlijk daadwerkelijk triggert :wink: , anders is het een beetje blind “prijsschieten” :stuck_out_tongue_winking_eye:

Deze kaart checkt nu trouwens de prijs in de tijd vanaf 1u 's nachts tot 13u 's middags de vorige dag.

Groet, Peter

Hallo Peter,

Nu snap ik het!
Ik had het kaartje verkeerd begrepen.

Bedankt!

1 Like

Ik vind het ook een lastig te bevatten kaartje hoor; ik hang bij nieuwe flows sowieso overal logkaartjes aan, dan kun je in ieder geval terugvinden wat er wel en wanneer, en wat er niet is gebeurd (en waarom niet)

1 Like

@Peter_Kawa

Ik ben er bijna… mag ik nogmaals van je kennis gebruik maken?
Dit werk wel:

Maar dit werk niet:

Waarom triggert dit kaartje niet en gaat de boiler niet aan op de laagste stroomprijs momenten?

Mijn doel is dat de boiler aan gaat als de prijs het laagst is in de nacht en nog een keer in de middag.

Bedankt!

Sorry, geen idee waarom de onderste twee niet werken.
Misschien heb je een bug gevonden. Welke app gebruik je?
Oh, weet je zeker dat de prijzen iedere dag binnengehaald worden?
Ik had een x met PbtH app dat de prijzen een week niet waren geüpdatet. Een app herstart loste het op.
Ik herstart 'm nu iedere dag rond 16.30u (dan zouden de prijzen van de vlgd dag bekend moeten zijn).

Super, bedank
Ik ga het proberen

THX!

1 Like

Update:

Gruijter

([APP][Pro] Power by the Hour: Insights per hour, day, month and year - #1792 by Gruijter)

Change 1600 into 16.

Ach ja, dat is ook zo🤪
De stroomprijs veranderd op hele uren, dus in de flowkaartjes ook hele uren gebruiken. Wel gek dat 1600 niet als ongeldig wordt bestempeld.

Wat is er loos dan met die flow trigger die maar 6 uur kijkt, ik dacht dat alles op t screenshot liet liep? :grimacing: