Power by the hour flow

Hoi allemaal,

Ik gebruik de power by the hour app om mijn warmtepompen te laten verwarmen op de uren dat stroom het goedkoopste is.
Het systeem op zich en de flow werkt, maar op alles lijkt 1 uur delay te zitten.

Ik heb een flow gemaakt die ieder uur gaat checken of de uurprijs van de stroom op dit moment bij 1 van de 4 goedkoopste van de dag zit.
Het lijkt erop dat de flow de prijs neemt van het uur ervoor, ipv de prijs van dat uur zelf.

Ik heb dit getest door een whatsapp te sturen naar mezelf met de uurprijs in de flow, en dit lijkt inderdaad de prijs van het vorige uur te zijn.

Waar kan dit aan liggen? De tijdszone in mijn homey staat correct en een reboot lost dit probleem niet op.

Bedankt!

Al gekeken in een van de bestaande topics over PbtH ? er zijn er best wat.
https://community.homey.app/search?q=power%20by%20the%20hour%20in%3Atitle%20order%3Alatest

Verder al geprobeerd je Flow een minuut later te laten starten?

Ik had inderdaad een topic gevonden die er een beetje op leek en op aansloot, maar daar was eigenlijk niet echt een oplossing beschreven. Bij een andere case had een reboot het opgelost, maar dat werkt bij mij ook niet.

Een delay van 1 minuut zetten heb ik nog niet geprobeerd, zal het vanavond eens testen.

Bedankt!

Een delay van 1 minuut was voldoende om de juiste prijs binnen te krijgen.
Dit was inderdaad de oplossing

Bedankt