Laadpaal keuze

Een vraag vooraf de aankoopvan een nieuwe auto

Ik ben me aan het oriënteren voor een laadpal met MID-meter, ere certificaten,load balancing én een goede Homey/HomeWizard-koppeling.

Als ik hetbij diverse mensen beluister kom je uit bij go-e Gemini
Peblar Home Plus MI
Zaptec Go 2

Wat hebben jullie voor laadpaal die aan deze wensen voldoet?

Easee Max (of Pro)

Peblar business werkt super hier ism homey

Overdag alleen laden op zonoverschot en als auto niet vol is gaat die na 22.00 verder laden

Zie ook “slim laden op zonne energie met easee.”

+1 voor de Peblar Business, nette lader, alles er op en eraan en Nederlands ontwerp en gefabriceerd! (Wordt ook door bijvoorbeeld Eneco als white label ingezet)

@MarcoV en @DaneedeKruyff ,

Welke app voor de Peblar Business gebruiken jullie? De officiële of de Community app? Mijn Peblar word volgende week geplaatst en wil graag weten welke app ik het beste kan installeren? Hoe zijn jullie ervaringen?

Een goede EMS lost ook een hoop op, zoek maar eens op “Ultimate EMS”

Ik gebruik de community app, erg tevreden mee en de ontwikkelaar reageerts snel op vragen en accepteert ook Pull Requests!

Die krijgt vanuit mij ook een +1, recent bij ze langsgeweest in Eindhoven en indrukwekkend om te zien hoe die laadpaal hier op Nederlandse bodem wordt gefabriceerd.

Maar daarnaast zijn er ook zat andere mooie opties te vinden in de Best Buy Guide :wink:

@Doekse Mooie baan heb jij toch hè :+1:

Ik heb twee zaptecs gekoppeld hier aan mijn homey.

Ze werken foutloos, kunnen goed uitgelezen worden, en lokaal aangestuurd zonder dat er een cloud verbinding nodig is.

Easee Max is super! gebruik Easee al jaren en nog nooit gehad dat hij het niet deed. Perfect aan te sturen via de Homey.

Als je geen MID versie nodig hebt staan er genoeg op MP voor een prikkie.

Zaptec Go; is perfect. Loadballancing kan draadloos via P1 meter en werkt perfect met Homey

@Doekse naar aanleiding van de post hierboven, toen jij in Eindhoven was, heb je toen met Peblar gesproken over de Homey Energy dongle?
Ik heb nu speciaal voor de Peblar een Homewizard P1 dongle aangeschaft en heb nu 3 P1 dongles, zou mooi zijn als de Peblar rechtstreeks met de Homey Energy dongle kan communiceren voor de Load Balancing, kan ik de Homewizard er weer tussenuit halen.

Uiteraard :wink:

En daar zijn ze mee bezig! Ze kunnen nog geen definitieve timeline geven, maar het staat op de radar.

Werkt load balancing snel genoeg via de p1 poort? Als ik 11kW aan het laden ben, en schakel een 10,5kW sauna kachel in, gaat dat goed komen? Heb een 3x25A aansluiting.

Wat ik gevonden heb is de reactietijd van P1-gebaseerde load balancing rond de 1 tot enkele seconden.

Afhankelijk hoe vol je aansluiting zit zijn CT-klemmen beter omdat die continue meten.

Je hoofdzekering klapt er niet zomaar uit.

Zie deze post [APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan) - #4975 by Wil_Ree

dus de P1 poort is wel snel genoeg