KWh meter koppelen met toon zwave unit

Hi, Bij een Toon wordt ook een zwave unit geleverd waarmee de electrischteits meter door een p1 kabel wordt uitgelezen. De zwave unit laad zich als universe zwave unit koppelen met een homey, is er niet iemand die dit met een app kan doen waardoor de meetgegevens van de meetgegevens van je gas en kWh meter kunnen worden gebruikt binnen homey

1 Like

Actually, I made one already, not sure if it actually works (should), because I found out my adapter was actually broken, also did not work on Toon anymore. Eneco came to change it, but since it worked on Toon, I just left it there and did not use my driver anymore. If you are interested, I can give you access I guess, if I find out how, since I could distribute the driver to my Homey, I guess you should also be able to install it.

https://github.com/MarcMorisse/Eneco-Power-Meter

De link is dood, ik stond op het punt de Toon meter module te integreren tot deze topic tegen kwam. Ik ben werkzaam bij Toon en beschik over de documentatie die nodig is om het apparaat te integreren. Laat het even als je informatie nodig hebt. Wellicht een idee om een pull-request in te dienen en dit te mergen met de huidige Toon app?

Hi Reinier,

Helaas heb ik zelf onvoldoende kennis in huis om een app te bouwen om de toon zwave module te integreren met Homey ;(
Ik was dus eigenlijk op zoek naar iemand die dit wel een leuke toepassing vind.

Gr Harry

Ik zelf heb Toon opgeborgen en overgestapt naar Tado. Maar daarbij mis ik het uitlezen van het verbruik. Dus dacht ik wellicht de Toon P1 z-wave stekker te kunnen gebruiken aangezien ik ook stadverwarming heb en dit alles op dezelfde stekker zit :slight_smile:

Maar inderdaad zoals hier eerder wordt gemeld lukt het toevoegen wel op Homey als een normaal Z-wave of zelf basic apparaat maar kan je verder niks helaas.

tevens is dit ook de enige Z-wave stekker die ik tot nu toe gevonden heb waarmee je zowel je energiemeter (P1) als stadverwarming in 1 hebt. Mocht iemand handig zijn om dit toch te laten integreren met Homey dan zou dat top zijn.