P1 en 3 fase Kwh meter

Beste, ik ben sinds kort homey pro gebruiker, dus misschien is er wat meer van bekend van wat ik gaan vragen.
Maar als de p1 dongel en 3 fase Kwh meter van homewizard installeer in Homey, dan krijg ik bij beide twee apparaten die ik toe kan voegen bij de p1 dongel is de p1 dongel en CTA5ZIV-meter en bij de 3 fase Kwh meter is dat de 3 fase Kwh meter en ook CTA5ZIV-meter, welke moet ik kiezen?
En verder vind ik het vreemd dat de fasen allemaal welk verbruik of opbrengst registreren maar dat erbij “huidig verbruik alle fasen” niets komt te staan. Waarom is dat kan iemand dat mij vertellen en hoe ik dat op kan lossen? Verder zeer tevreden over Homey.

Groet Trudo Dankers

Dat is opgelost als t goed is met de nieuwste test versie.

Zie ook het topic van deze app:

Geen idee, probeer ze allemaal uit zou ik zeggen

Ik had inderdaad een gelijkaardig probleem, dat met nieuwste app versie werd opgelost.

Moest wel even al mijn Homewozard devices in homey verwijderen en terug toevoegen.
Heb dan eerst de dongle toegevoegd (bij mij had die de naam van mijn digitale meter, was fluviusXXXXXX, dus probeer eens die CTA van jou). Dan de kWh meter toegevoegd (was wel een 1fase), en daar moet je daadwerkelijk de 3fase kWh meter kiezen (dus niet de CTA…)

Bedankt allemaa voor de reacties.
Het werkt allemaal.

2 Likes