Energie meter met clips

Hi,
met de komst van de nieuwe tab energy ben ik ineens geintereseerd in hoeveel stroom mijn warmtepomp verbruikt, de laadpaal én zou ik graag willen weten wat mijn zonnepanelen opbrengen. allemaal aparaten met shittie servicedesk en/of geen ondersteuning in Homey. nu zie ik op Alie veel van die energy-meters met clips, dat lijkt me een fantastische oplossing maar zover ik nu zie ondersteund de Tuya zigbee testversie dit soort devices nog niet. (ik zag dat er een request was gedaan op Github maar dat request staat al bijna een jaar open dus dat zal waarschijnlijk niet komen) is er een ander merk bekend die wel ondersteuning voor Homey heeft?
de oplossingen van Homewizard vind ik erg fraai maar ik heb geen ruimte in mijn groepenkast om nog een reeks van die kastjes in te bouwen en €75 per stuk vind ik ook wel aan de prijs… (vergeleken met de 2 tientjes oplossing van ome Alie, die je zo weer kunt uitbouwen en meeverhuizen.
het gaat om een oplossing voor de Homey pro uiteraard;)

Zoiets ?

Ze staan altijd getekend in de meterkast, maar als je ze er net onder om de leiding klikt werkt het imho ook.

En anders zul je bij het apparaat een energiemeter ertussen moeten bouwen.

1 Like

Thnx voor het meedenken!
Deze had ik gezien maar dat loopt nogal in de papieren als je het mij vraagt, vind het niet erg om iets te veel uit te geven maar dit gaat me net iets te gek, zeker omdat de apparaten allemaal op verschillende locaties staan heb ik ook een systeem nodig met maar 1 ‘clamp’

Ik heb toevallig net een zigbee energie meter besteld. Mocht het niet in Homey werken dan ga ik een workaround met Zigbee2MQTT proberen totdat er ondersteuning is.
Maar je hebt het over de Tuya app, zou de native zigbee app niet gewoon werken?

Het was een voorbeeld, er zijn er ook voor 1 groep vziw…

ik verwacht dat de data die hij gaat versturen en niet gaat werken als “onbekend zigbee apparaat” ten minste, ik heb veel producten gehad die ik wel kon toevoegen en zien in Homey, maar de functionaliteit werkt meestal niet waar je het voor gekocht hebt. maar aangezien jij er 1 besteld hebt hoor ik heeel graag of je het werkend hebt gekregen.

Hij is onderweg, dus zou binnen een week een update moeten kunnen geven. Ik hou je op de hoogte.

1 Like

En inderdaad, wordt niet herkend. Via Zigbee2MQTT wel, maar de module heeft moeite met verbinding op afstand dus retour naar ome Ali. Heb nog wel een nieuwe besteld, maar mocht dat ook niet werken dan wordt het waarschijnlijk een homewizard wifi kWh meter.

1 Like

thnx voor je bericht, ik was er al bang voor. nouja helaas voor nu hopelijk gaat iemand dat in de toekomst nog maken