Eneco App

Hallo Allemaal,

Als klant van Eneco heb i kvandaag hun app ontdekt in de playstore. Middels deze app kun je per uur dag week maand je verbruik monitoren. Deze wordt dan overzichtelijk in een grafiek weergegeven.

Nou vroeg ik me af of er een manier is om deze data ook in homey te krijgen?

Met een P1 meter bijvoorbeeld , mits je een geschikte slimme meter hebt.
Ik heb zelf een HomeWizard P1, 100% blij mee.

Ik heb ook een vraagje, ik wil deze ook, maar kan je dan nog wel de informatie in je Toon blijven ontvangen?

Daar was ik dus ook al naar aan het kijken…

en toen zag ik die eneco app die het ook al uitleest… Scheelt weer een P1 dongletje :slight_smile:

Ik heb begrepen van wel, middels een P1 splitter kun je beide apparaten van data voorzien.

Maar hoe krijg je het dan in Homey? Als ik in homey.app de term ‘eneco’ intik, krijg ik de TOON app als resultaat.
Maar ik weet niet of jij een TOON hebt… (glazen bol etcetera) hihi.

Volgens mij is dat juist de vraag van de vraag-steller.
Toch?

1 Like

Nee heb geen Toon…

Inderdaad dat was dus ook mijn vraag hoe we het in Homey zouden kunnen krijgen…

Dat klopt Arie, maar dan schrijft de vraagsteller dit:

Hij kan het dus, zoals ik het lees, wél uitlezen en zegt geen P1 dongle nodig te hebben. Dongle raad ik juist aan om zo je energie data simpel in Homey te krijgen.
Maar hij kan het zonder dongle
En toch krijgt hij het dan weer niet in Homey.

Dan is de oplossing toch een P1 dongle?
Wat wil de vraagsteller nu denk ik dan :crazy_face:

Weten of er een app of manier is om de gegeven uit de eneco app/api te krijgen in Homey, lijkt mij :wink:

Helaas heb ik geen ervaring met de eneco api/app.

Misschien kan de vraagsteller een app-verzoek indienen.
Volgens mij is er eegens een topic om nieuwe apps aan te vragen.

Misschien denk ik teveel in oplossingen / workarounds.

Eneco kun je uitlezen mits je een Toon thermostaat hebt en de bijbehorende Toon app

Of (veel goedkoper) een P1 dongle:

Een app aanvragen kan ook natuurlijk, maar hoe groot is de kans dat iemand die gaat maken…

Als de mobiele Eneco app berichten kan uitsturen voor iedere gewijzigde meterstand, kun je met MacroDroid die berichten uitlezen en de waardes naar Homey sturen met webhooks.
Maar dan wordt je gek van alle meldingen op je foon :wink:

@Arie_J_Godschalk

Je hebt volkomen gelijk dat is wat ik bedoelde of er een app was om het te doen. Ben handig maar niet handig genoeg om zelf een app te schrijven.

@Peter_Kawa

Je hebt volkomen gelijk denk dat ik een P1 dongletje ga halen…

2 Likes

En een abonnement op Toon bij Eneco, anders lukt het nog niet.
Ik heb ook maar een dongle besteld, komt morgen al binnen

2 Likes