Waarom wil dit knipperlicht niet werken met de app loops?
Heb nog maar een week de homey pro. Dus beginnend.
Omdat je âloopsâ verkeerd gebruikt
Je moet eerst een âloopâ starten. Dat kan met een âdanâ kaart.
Zie hieronder de onderste lijn.
In de tijdlijn, niet op je telefoon. En druk op de blauwe knop om de flow te starten.
Hallo,
ik heb op de blauwe start gedrukt, maar ik krijg geen notificaties in de tijdlijn. Homey herstart etc,âŠ.
Niks
Met vriendelijke groeten,
Hans
En bij de onderste flow mist een verbindingslijn
Ik snap er nog niet veel van maar wat ik wel zie is dat je de tags itereert en itereerwaarde mist. Dan doet hij het namelijk wel bij mij
Met onderstaande werkt het eindelijk vlot.
Hans
Zou je voor mij een screenshot kunnen delen hoe je nu het knipperlicht hebt gemaakt? Ik probeer door te krijgen hoe het werkt.
Hans
Beste Homeyâs ben ook bezig geweest met het herhalen van een flow, maar helaas lukt het niet. Kwam deze topic tegen, maar helaas lukt het niet. Wat doe ik verkeerd? Wil het maken voor een zonnescherm. Dat als het scherm naar binnen gaat door wind of zon die naar 15 minuten checkt of de omstandig heden goed zijn om weer uit te gaan. De waardes die er nu is staan kloppen niet anders kan ik het niet testen. Gaat mij erom dat de flow weer opnieuw begint. Wie kan en wil mij op het juiste spoor zetten.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Hans.
Nog een aanvulling, na het testen, staat er bij de laatste loop: error de loop is not running!
-
Een âStart Loop Xâ kaart ontbreekt!
-
Dat deel met dat ALL block gaat nooit werken. Maak er een ANY block van.
-
Waarom plaats je vertragingen van 5s?
-
deze kaart kan max 89s. vertragen (een limiet in het Homey systeem):
Voor langere vertragingen heb je twee kaartjes nodig:
âDanâ
Start timer Y met duur van 15 minuten
âAlsâ
Timer Y is afgelopen
Dank je wel Peter, ga het van de week proberen, heb er nu bijna de hele dag mee zitten klooien! de 5 vertraging haal ik later weer weg.
Het all block werkte wel, als ik de waarde van bijvoorbeeld de wind veranderende ging die niet verder. Maar ga het met de any ook proberen. Met de start loop x is mij niet helemaal duidelijk. Moet dus eerst een kaart voor een loop maken, wat voor kaart moet dat worden dan, wat moet daar in staan en hoe maak ik die? Heb al wel een kaart loop staan, heb er nu start flow test scherm in staan, is dat genoeg?
Hoop dat je mij verder op weg wilt helpen.
Met vriendelijke groet,
Hans.
Geen probleem, Hans.
Je flow bevat veel gevalletjes âmoet je maar net wetenâ.
Voorbeeld uit het Loops app topic:
Om de loop te starten, heb je vlgs mij deze âdanâ kaart nodig:
AlsâŠ
-scherm neer is aangezet
DanâŠ
-start handmatige Loop met naam weer test
en herhaal 100x (vaak genoeg in ieder geval)
Ik denk dat het een goed idee is om de loop ook weer te beëindigen als het scherm weer omhoog is:
AlsâŠ
-scherm neer is uitgezet (of: scherm op is aangezet)
DanâŠ
-âstop Loop weer test
, moet afgelopen kaart triggeren [trigger kill card]â:
Vraag me niet hoe âtrigger kill cardâ werkt, vraag ajb in het app topic:
kun je uitleggen waarom dat niet werkt?
Volgens mij wel als ik de lijntjes buiten het scherm gewoon kan doortrekken zou dat toch moeten als de Tag Wind < 20 EN de Zon > 10 âŠ
Gevalletje âergens vanuit gaanâ gecombineerd met een vleugje tunnelvisie vermoed ik
Ik keek er naar als zouden het twee onafhankelijke voorwaarden zijn.
Als beide voorwaarden waar moeten zijn werkt het wel idd
Ik weet niet of je de flow al werkend hebt, maar ik zou het zonder loops maar met een timer van chronograph aanpakken.
De truc is dat de onderste trigger pas gaat lopen als de variabele âZonnescherm IN/UITâ verandert van Ja naar Nee of andersom. Dus de timer gaat pas lopen als het zonnescherm daadwerkelijk in- of uitgaat.
De bovenste trigger zal niet doorlopen zolang de timer loopt.
Dank je wel Wim, ben er na zondag niet meer mee bezig geweest. Ga strak weer aan het worstelen met de flow. De flow van jou ziet er een stuk eenvoudigere uit!
Weet alleen niet waar de informatie van scherm uit vandaan komt, haal je die uit de scherm schakelaar?
Wat vul je in bij ânaamâ in de chrono app.
Je ziet misschien aan mijn vragen wel, weet er nog niet heel veel van.
Hopelijk lukt het met wat aan vullingen van jou.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Hans.