Klik aan klik uit komt in een loop

Ik heb een Homey pro met 2 bridges in huis. Nu heb ik sinds 2 weken, dat sommige klik aan klik uit modules in een loop blijven gangen. We geven dan aan dat ze aan moeten, maar ipv gaan ze continu aan-uit-aan-uit-aan. Zodra we Honey spanningsloos maken, is het “leed” geleden. Echter is dit niet werkbaar
Op een gegeven moment geeft Honey een rode balk met als melding: to manny 433mhz commandows. Of “een rode balk met een reactie tijd waarschuwwing.

Eerst dachten we dat er een module kapot was, maar nu lijkt het er stellig op, dat het iets is wat blijft hangen in Homey

Heeft iemand een idee en of dit probleem vaker ook gehad.

Klinkt als flows die dat veroorzaken.

1 Like

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Het probleem is veel groter geworden.

Nu heb ik een backup willlen terug zetten, en Homey gaf een error bij reset naar factory reset. Hij wil niet meer verbinden en wil ook via de pc geen factory reset uitvoeren. Hij gaat fout bij verificatie van de software.
Dus homey is dus :disappointed:

De halve cloud van Athom ligt er op het moment uit, waarschijnlijk ligt het daar aan.

Ik heb de oplossing gevonden. Het probleem doet zich voor, als er ook Bridge’s in de woning aanwezig zijn. In mijn geval 2.
Hierdoor kunnen schakelingen die werken met het 433MHZ in een loop komen, omdat de ene bridge op de andere reageerd.m
Homey heeft daarom ook een instelling in de bridge, waarmee, je “het luisteren” n reageren, kunt beperken.

Ik heb deze optie nu op nee staan en het probleem is hiermee opgelost.

Kun je niet per device, van de 433 app, instellen welke bridge gebruikt mag worden?
Ik zou het wat raar vinden als je van een bridge de gehele 433 ontvangst uit moet zetten.

Toch is dit het geval. Dat komt omdat ik op een kleine ruimte meedere bridges heb zitten. Hierdoor ontvang de ene bridge de aan code en de andere de uit en dan krijg je dd loop. Door deze functie op uit te zetten, stopt de loop. Ik heb het daarna niet meer gehad. Zodra ik dd functie weer aan zet, begint het probleem zich weer voor te doen.

Dus ik heb geen andere oplossing.

Maar gaan de apparaten die je aan zet ook weer uit als je een tweede maal het “aan” signaal stuurt dan?
Anders zouden ze gewoon aan moeten blijven.
Ik heb hier thuis ook een lamp van KAKU en die stuur ik ook 2x een “aan” signaal zodat ik bijna zeker weet dat hij aan staat.
De 433MHz geeft geen terugkoppeling.
Of stuur je een toggle signaal? Indien hij aan staat moet hij uit en indien uit moet hij aan?

Hij blijft hier doorgaan, totdat het systeem “zelf de stekker er uit trekt” met de melding dat door te veel aanvragen er een time out word genomen.

En ja de 433 geeft geen terug koppeling, maar de frequentie kan wel ontvangen. Nu heb ik die optie uitgezet en heb ik nergens geen last meer van dit issue. Zodra de de optie weer aanzet, dan krijg ik weer dit verschijnsel… Ht lijkt of dat de bridges een koppeling geven aan de HFD homey, dat zij het signaal niet kunnen sturen, en je daarom een loop krijgt.

1 ding weet ik defenitief: optie uit-> geen probleem. Optie aan → loop dmv diverse 433 mhz apparaten, welke ook wisselen. Vandaag een lamp, morgen een andere ontvanger. En alles begint met een zend vraag (bv een schakelaar)