Aanschaf Homey Pro

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Homey bridge.
Deze bevalt voor geen meter…we zijn nu al zover dat als we een schakelaar bedienen en de lamp reageert hierop we de Homey een applaus geven…
Kortom hij werkt voor geen meter.
Nu ben ik van plan om een Homey Pro aan te schaffen maar twijfel of ik, na het uitgeven van 400 euro, niet weer dezelfde problemen ga krijgen…
Ik lees een heleboel positieve reviews en een aantal negatieve.
Kan iemand mij uit de brand helpen??

Wat heb je allemaal aan de Bridge gekoppeld?
En heb je ook een goed wifi bereik en een mesh netwerk?
Ik gebruik zelf de Homey Pro en tot heden heb ik er eigenlijk weinig problemen mee. Heb hem nu ca 2 jaar.
En ben er zeer tevreden mee.
Denk dat je van de aanschaf van de Pro geen spijt zult hebben.
Maar kijk zeker eerst even wat je allemaal wil koppelen met de Homey Pro.
Of alles wel ondersteund word.

1 Like

Mike1233, bedankt voor je reactie.
Ik heb ondertussen een aantal lampen van Philips hue, Innr, Osram en Ikea gekoppeld en verder deurcontacten, schakelaars en wcd’s van Aqara, klikaanklikuit en Innr.
Alles werkt perfect met hun eigen hubs maar met de Homy bridge is het knudde…
Het wifi bereik is overal prima en het zigbee netwerk werkt ook als een tierelier.
Zo langzamerhand denk ik dat ik de gok met de Homy Pro toch maar ga wagen .

@FidoDido
Ik denk dat het beter gaat met de Pro dan met de Bridge.
Misschien dat anderen er anders over denken maar ik zou niet twijfelen.

Nou, de kogel is door de kerk…
Ik ben, dankzij jou antwoord, zover om de Homey pro te bestellen…
Volgende probleempje…hij is nergens meer leverbaar.
Uiteindelijk net bij 123led.nl besteld.
Alle sites geven aan dat ie niet leverbaar is maar bij hun staat “beperkte voorraad”.
Nou maar hopen dat ie binnenkort komt.
Bedankt voor je antwoorden Mike1233…TOP!!!

1 Like

Veel plezier alvast met je nieuwe Homey Pro.
Mocht het ook niet meteen lukken wat je wilt, kom dan eerst hier even kijken en vraag, met zoveel mogelijk info, in het juiste onderwerp wat je wilt weten.
Er zijn hier veel Homey bezitters die je met alle plezier willen helpen.

Je kunt nog overwegen om voor een occasionnetje te gaan.

Ik zou dan ook gelijk Advandced Flow erbij nemen, daar ga je geen spijt van krijgen.

Heb ik overwogen maar gezien mijn ervaringen met de bridge ga ik dit keer voor safe…

Eerst maar even met de pro spelen, advandced flow gaat er daarna waarschijnlijk wel komen…
Er moet altijd iets te wensen overblijven.
Voorlopig is het eerst wachten op een berichtje wanneer de pro geleverd gaat worden.

Veel plezier met de Homey Pro!

Klein ding; bij alle 123 websites betekend ‘beperkte voorraad’ dat ze niets op voorraad hebben. Dus ben bang dat het geen snelle levering zal betekenen.

Ik ben overwegend positief over de Homey Pro.
Ik heb wel een aantal ideeën ter verbetering voor Homey, maar het apparaat zoals het nu bestaat werkt best goed.
Ik ervaar zelf soms wat vertraging.
Ik heb nagenoeg alles met zwave gebouwd en gebruik drie merken voor schakelaars, dimmers, stekkers en sensoren: Qubino, Fibaro, Hank.
Waar ik eigenlijk altijd tegenaan loop is dat wanneer wij naar bed ga, ik een flow start: alle verlichting uit.
De Homey zet dan een heleboel apparaat die als LAMP geconfigureerd zijn uit. Echter slaat ie soms een lamp over. Om dit tegen te gaan heb ik de flow in een aantal “subflows” opgedeeld en die worden met enkele seconden ruimte ertussen na elkaar uitgevoerd. Binnen zo’n subflow stuur ik het UIT commando ook 3x kort na elkaar naar de verschillende apparaten.

Totdat dit verhaal klaar is werken andere flows vertraagd.
Ik heb bijv. een sensor in de badkamer die het licht schakelt middels een flow. Overdag het licht 100% aan en in de avond en nacht op een gedimde waarde afhankelijk van het moment in de tijd.
Zodra de uit schakel flow actief is, kan het zomaar zijn dat het tot een volle 30sec kan duren eer de lamp in de badkamer wordt ingeschakeld.

In het begin, ongeveer 4 jaar geleden, heb ik veel problemen gehad met apparaten die spontaan niet weer reageerden in het zwave netwerk. De oplossing was verwijderen en opnieuw toevoegen, maar dat is natuurlijk een ruk oplossing als een apparaat in 16 flows voorkomt en helemaal als het een ingebouwde dimmer is. Dit gaat de afgelopen 2 jaar goed.
Het enige waar ik nog flink van baal is de Tado app waar functionaliteit uit verdwenen is onder het motto, we hebben het allemaal verbetert. Niet bepaald dus.
Verder werkt alles goed.
Ik denk dat ik iets van 10 dimmers, 3 tweevoudige schakelaars, 3 rolluik schakelaars, een bewegingssensor, 4 rookmelders, een stuk of 8 tussen stekkers, een koppeling met een somfy zonnescherm, een koppeling met Tradfri van Ikea, een koppeling met Tado voor de verwarming en nog wat Wifi led verlichting gekoppeld heb en dit werkt allemaal.

Persoonlijk zou ik de Homey zelf meer zien als een apparaat voor in de meterkast dan voor midden in de woonkamer.
Ik zou dus graag een industriële din compatibel behuizing zien.
Dit zodat de Homey eventueel op een din rail in de meterkast of in een geschikt industrieel rack gemonteerd kan worden. Externe antennes voor zwave, zigbee, wifi en 433/866MHz radio’s met een optie om de kabels te verlengen, zodat de antennes op een gunstige plek gemonteerd kunnen worden.
Ook een vaste Gigabit ethernet aansluiting mag niet ontbreken en in de software een optie om de Homey een vast IP adres mee te geven.
Dit zou Homey dichter naar de meer High-end toepassingen waar je nu Niko of Control4 ziet brengen.

1 Like

Zijn ze ook niet bij Mediamarkt te krijgen?

Op de niet zo snelle levering heb ik me al ingesteld…
Wat wordt er tegenwoordig nog wel snel geleverd?.

Stukje bij beetje krijg ik steeds meer vertrouwen in de Homey Pro, dankzij dit soort berichten…dank hiervoor…

Nee, helaas…ik heb ongeveer de hele wereld afgestruind…overal komt ie in backorder te staan…
Dus maar bij 123led.nl besteld omdat de jongedame aan de telefoon zo’n lieve stem had…ja, ik ben ook maar een man…

2 Likes

De Homey Pro met als aanvulling Advanced Flows werkt perfect hier, echt een aanrader!
Inderdaad opletten bij ZWave en Zigbee mesh netwerken dat er voldoende devices zijn om een bepaalde afstand te overbruggen.
PS: Bij de Mediamarkt in Roermond staan er meerdere Homey Pro’s in het schap.

Da’s ook raar…op de Mediamarkt site staat dat ie binnenkort weer leverbaar is…

Daarom is er een gave community tado app gemaakt.

.

Homey heeft moeite met meer dan X apparaten tegelijk schakelen.

Check de < group > app.
Zet de lampen in groepen, de groepen kun je ook weer in een groep opnemen.
Vervolgens vul je in hoe lang de delay moet zijn tussen ieder groep device, bijv. 100ms.

Schakel dan enkel dat groep device aan of uit, dan wordt ieder apparaat in de groep na elkaar met 100ms vertraging aangestuurd.

1 Like

Hier nog een positief bericht. Ik heb een Early 2019 Pro en doe er (nagenoeg) niets aan. Dat wil zeggen dat alles zeer stabiel werkt en ik het apparaat echt nooit (behalve bij een update) een herstart krijgt.

Ik zou wel advanced flows erbij doen, dat is het geld ruimschoots waard.

1 Like