Homey Pro 2019, bedankt voor alles

Vandaag onderweg Homey een paar keer slecht kunnen bereiken, geen verbinding.
Bij thuiskomst weer geprobeert, Homey weer bereikbaar.
Na 10 minuten weer onbereikbaar.
Op mijn HP23 in de Net scan app gekeken, de app was ingesteld op het ip adres van mijn HP19, om de 10 minuten, 3 kwartier, half uur of 5 minuten, de verbinding weg en weer terug.
Router gereset, heeft niet geholpen.
Andere adapter, 5V en 2A gepakt, stekker uit de wcd gehaald, Homey zegt iets van “plop plop”. Oeps, niet goed.
Andere adapter en snoer er in, Homey zegt weer “plop plop kggg”, oranje led gaat aan, helaas maar voor 3 seconden.
Homey zegt, doe het maar zelf.
Half uur van de spanning af, stekker er in, geen led en na een half uur is Homey zelfs meer dan warm, te heet dus.
Jammer.

Ook al staat er ook een HP23 hier in huis, er moet toch nog eerst een bolletje voor terugkomen.
Heb te veel gebruik gemaakt van Homesh dat ik het niet even 1 2 3 kan/wil overzetten.
Dus eerst weer even op zoek naar een 2e hands bolletje.
Maar ook dat komt goed.

Dit wilde ik even kwijt.

1 Like

Is een bridge niet een passende combinatie als je al een HP23 hebt?

Zou ik kunnen doen. Maar doe het niet.
Als ik een tweedehands Homey Pro koop zet ik mijn flows via een backup weer terug en als het goed is dan draait alles weer naar behoren.
En met een Bridge heb je ook nog de maandelijkse kosten van €2,99 en daar heb ik geen zin in.

Als het goed is komt er deze week nog een andere Homey binnen.
Maar als ik de oude defekte Homey verwijder uit de app dan blijven de backups toch gewoon staan toch?
Lijkt mij wel maar voor het geval dat. Weet het liever zeker.

Nope, niet als je hem als satellite aan de Pro 23 hangt.
Die maandelijkse abbo kosten zijn enkel voor de Homey cloud app Premium. Met of zonder bridge

Maar ik zou ook lekker een andere Pro 2019 erbij kopen, en als je een zigbee ‘extender’ nodig hebt, gewoon een €10 Ikea plug als zigbee router kopen i.p.v. een €70 bridge

1 Like

Ik bedoelde de inzet van de bridge net als Peter al uitgelegd heeft zonder extra kosten. Daarmee verbreed je de dekking van alle aanwezige protocollen in de bridge. Ben wel nieuwsgierig waarom je in dit geval 2 Homeys hebt draaien met elk eigen flows. Heeft dat met performance te maken?

Vwb je vraag: ik zou eerst de backup terugzetten en dan de oude verwijderen. Geen idee of dit normaliter automatisch gebeurt na een restore maar lijkt het meest logisch.

Ik heb toen de HP23 uit zou komen deze meteen besteld. En de levering duurde nogal omdat het een pre order was.
Mijn HP19 kon ook geen backup maken ivm te weinig geheugen, iets van te veel app’s.
Dus app’s uitschakelen en backup maken.
Toen de HP23 binnenkwam was migreren nogal en dingetje.
Dus wel in gebruik genomen en diverse apparaten gekoppeld en flows gemaakt. Homesh geïnstalleerd, dus ze vullen elkaar ook nog aan.
En zo komt het dus dat er 2 Homey’s draaien.

1 Like

ik heb hier een bolletje liggen, wel een jaartje ouder (2018). mag weg omdat ik inmiddels overgestapt ben naar HP2023.

laat maar weten als je interesse hebt.
hgr,
Paul