Hoi is er een mogelijkheid dat ik mijn Homey kan koppelen aan mijn Homey bridge.
Ik zou namelijk willen monitoren op mijn Homey bridge of mijn Homey pro nog bereikbaar is en niet is vastgelopen.
Ik heb nu het probleem dat mijn Homey regelmatig vastloopt ik heb hiervoor al een call aangemaakt bij support om dat op te lossen.
Maar het zou mooi zijn als mijn homey bridge dit kan signaleren en dat ik dan de slimme stekker achter mijn homey pro ff kan uit zetten en dan weer aan zodat hij herstart.
Ik doe dat nu handmatig want als ik niet thuis ben en hij loopt vast dan kan ik op afstand mijn Homey restten
De Bridge is een antenne/router van Homey Pro of Homey Cloud, die kan dus niet actief iets doen als je Homey Pro vastgelopen is… Er draaien geen Flows op oid.
Nee, dat was een foutje, je hebt zo te zien geen Homey Cloud, alleen twee Homey Pro’s en een Homey Bridge.
Met die Bridge kun je jouw probleem niet oplossen, want (zoals reeds gezegd) daar draaien geen apps of flows op. Dat kan alleen in Homey Cloud of op een Homey Pro.
Maar je kunt je probleem toch oplossen met de andere Homey Pro die je hebt?
“Homey onbereikbaar” is bijna nooit hetzelfde als “Homey offline”.
Meestal kan enkel de (web) app Homey niet bereiken en is Homey gewoon online;
Dat is een jaren oude bug die onoplosbaar (b)lijkt.
Je kunt op 1 of beide Pro’s een Net Scan app apparaat toevoegen, welke je dan de andere Homey laat monitoren.
Bij een echte offline detectie kun je flows aansturen om bijv die tussenstekker uit en weer aan te zetten.
Bedankt @Peter_Kawa daar ga ik me eens in verdiepen en de oude Homey weer van stal halen.
En ja ik weet dat offline niet hetzelfde is al bereikbaar maar op dit moment met het probleem wat ik nu heb zie ik dat ik eerste een melding krijg dat mijn Homey offline is en daarna draaid mijn Homey met de rode led ring
Die rode led is natuurlijk niet de bedoeling;
Heb je al eens “Software Download” uitgevoerd via de USB Tool?
Deze installeert de firmware vanaf 0.
Er gaat in theorie niets verloren, maar ik zou wel vooraf even een backup maken.