Klik aan Klik uit experimental

Sinds vandaag constateer ik dat mijn deurbel vreemd reageert. Na drie jaar trouwe dienst van de aqara switch zijn batterij, dacht ik deze te gaan vervangen.
Blijkt de batterij nog van erg goede dienst. Wel de switch opnieuw toegevoegd, omdat dit de update van de app vaak nieuwe creaties zijn toegevoegd die alleen gebruikt kunnen worden wanneer je een apparaat opnieuw toegevoegd. Zo, met de switch weer alles in orde.

Nu werkt het toch nog niet helemaal lekker met de klik aan klik uit deurbel ontvangen: ACDB-6600AC. Blijkt dat er ook een update van klik aan klik uit is geweest. Daarom ook dit apparaat naar even verwijdert en weer opnieuw toegevoegd.
Had ik dit maar niet gedaan. Op het moment dat ik klik aan klik uit apparaat wil toevoegen, merk ik op dat het experimenteel is. Dit betekent bij Athom het begin van het einde. Nu krijg ik ineens een negatief gevoel.

Wie weet sinds wanneer Athom de keuze heeft gemaakt om te stoppen met klik aan klik uit?

Ergens begrijp ik het wel, het betreft natuurlijk een wat verouderd protocol, echter geeft het waarschijnlijk veel ontevreden klanten.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Waar precies zie je dat “experimenteel” staan?

Het blijkt dat ik een experimentele versie gebruik. Ik zal even terug gaan naar de originele versie. Kijken of ik het weer werkend krijg. Als ik het daar werkend heb, weer terug naar de experimentele versie.
Wanneer nodig zal ik Athom feedback geven.

Wat slecht van mij dat mijn vertrouwen in Athom mij in de steek laat

De test versie, in de app als “experimenteel” aangeduid, is juist de voorloper op een nieuwe “officiële” versie.
En ik heb zelf auto-updates uit gezet om niet verrast te worden.
Als je een app uit de community store installeert, krijg je er een
update checker bij, die je bericht wanneer er een nieuwe versie van een (test)app of Homey firmware beschikbaar is.

Zowel in de stabiele versie als de experimentele versie lukt het niet om het apparaat type te voegen. Dit heb ik doorgegeven aan Athom.

Ga nu proberen om het signaal te kopiëren dit middel van een kaku drukknop.

Dat klinkt als een handige functie. Dat ga ik onderzoeken.

1 Like

Ik gebruik een aantal kaku apparaten en heb geen problemen dus denk niet dat Athom iets ‘uit’ heeft gezet.

De deurbel lijkt helemaal goed te functioneren. Bij het indrukken van de deurbel, het het geluid signaal af. Wanneer de “learn” knop wordt ingedrukt, gaat de led knipperen.
Echter wanneer je een signaal verstuurd, wordt deze niet aan de deurbel gekoppeld.

Blijkt het dus, dat de batterij leeg was. Ik voel mij dom.
Ik hoop dat mijn eerlijkheid anderen helpt.

2 Likes

Dat gebeurt de beste, Wessel. Het siert je dat je het terugkoppelt.