Kan homey niet aanmelden op wifi

homey was onbereikbaar
reset gedaan om hem opnieuw op het wifinetwerk aan temelden maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar ook al verschillende netwerken geprobeerd .
iemand nog een tip?

  1. Een bekend probleem is de adapter. Zoek er even 1 die meer dan 2A kan leveren.
    Als dat je probleem oplost, kun je je adapter bij Athom voor een nieuwe adapter omwisselen.

  2. Dualband wifi
    De meeste domotica apparatuur werkt alleen met 2,4GHz wifi, niet met 5GHz wifi

De meeste routers staan in zg. Dualmode. Dat betekent dat voor zowel de 2,4GHz als de 5GHz band het zelfde SSID (je wifi naampje) wordt gebruikt.
Veel domotica apparatuur kan hier niet mee overweg, ze kunnen soms wel pairen, maar haperen dan steeds tijdens gebruik.
Oplossing:
Geef beide banden een eigen SSID.
De 2,4GHz SSID naam zet je op dezelfde naam als je SSID die je had, met hetzelfde bijbehorende wachtwoord;
zo blijft je al gekoppelde domotica apparatuur gekoppeld.
De 5GHz SSID naam mag je zelf verzinnen, en zet er dan 5G achter, bijvoorbeeld “oudeSSIDnaam”_5G
Zo kun je zien welke SSID van 5GHz is, en welke niet.
De spullen die op 5GHz kunnen werken dien je dan even opnieuw te koppelen met het ‘nieuwe’ 5G netwerk. Bijv. laptop/tablet/gameconsole/receiver/smartphones etc.
Jouw smartphone, waar je je nieuwe domotica apparaten mee koppelt aan wifi, moet je tijdens dat proces even op je 2,4GHz SSID aanmelden. Dat geven de apps van de fabrikanten meestal ook aan. Na het pairen mag je telefoon weer op 5GHz gezet worden.

1 Like

Ik had hetzelfde met mijn Unifi WiFi oplossing als ik een dhcp reservering /fixed IP had ingesteld voor m’n Homey. Als ik deze uitschakelde maakte Homey weer verbinding. Na afloop kon het (hetzelfde) vast IP adres weer instellen.

Geen idee of dit nou een issue van Homey was of van Unifi. Als het een Homey issue is kan het met meer routers gebeuren natuurlijk.

Edit: Als iemand trouwens Unifi gebruikt; als je IDS of IPS ingeschakeld hebt werken de Insights niet meer; data kan dan niet meer worden weggeschreven ondanks dat dat lokaal opgeslagen zou moeten worden. Support geeft helaas geen inzage in welke IP adressen (van de cloudservers van Athom) gewhitelist zou moeten worden. Jammer hoor!

:joy::joy::joy:

Als je een beetje verstand van zaken hebt weet je dat dat nooit gaat werken :stuck_out_tongue:

Heb je een lijst?

het is echt vaag, andere adapter geprobeerd en het werkt… 1 uur nu weer geen verbinding