Homey verbindt niet meer met wifi

Ik heb ondertussen alweer 100 topics doorgelezen die hetzelfde probleem beschrijven maar ik kan het antwoord op mijn probleem niet vinden.

Ik heb een Homey Early 2019. Deze heeft tot voor kort altijd fatsoenlijk gewerkt op mijn wifi. Sinds vandaag gaf de app aan dat de Homey geen verbinding kan maken met het netwerk. De Homey is offline geeft die als error. Van alles geprobeerd en uiteindelijk zowel de Homey in recovery geplaatst, de bestaande Homey uit de app gegooid en de app opnieuw geinstalleerd. Router op reset gezet maar lukt nog steeds niet. Installatie gaat prima totdat ik moet verbinden met een netwerk.

Volgens andere topics moet ik verbinden met een 2.4 GHZ netwerk. Echter hebben wij thuis een KPN Experia Box V10a modem en deze kan geen onderscheid maken tussen 2.4 en 5. De modem biedt beiden aan en ik kan niet de 5 uitzetten. Dit heeft tot nu toe altijd prima gewerkt maar sinds vandaag dus niet meer.

Iemand een idee hoe ik deze setup weer werkende kan krijgen?

Als je Homey z’n oorspronkelijke power supply nog gebruikt zou ik die verdenken, probeer eens een andere (5V, minstens 2.5A).

@Fifteen Da’s apart, ik heb ook zo’n modem, daar kan ik aparte SSID 's instellen

Collega heeft/had ook een Experiabox en kreeg problemen met zijn thermostaat. Kon niet meer verbinden met WiFi.
Experiabox was geüpdatet en nu had de 2.4 en de 5 beiden dezelfde ssid. Kan ook niet uitgezet worden of beiden een verschillende naam geven.
heeft nu geloof ik een Fritzbox.
Dat werkt weer zoals het hoort.

1 Like

Ik had hetzelfde probleem. “Honey Pro is off-line”. De uiteindelijke oplossing was de PtP procedure. Ofwel “Pull the Plug”. Trek de stekker uit Honey en wacht 15 tot 20 minuten. Daarna weer aansluiten en wacht weer een kwartiertje om Homey door de opstart procedure te laten gaan. Dit werkte bij mij perfect.