Wifi connectie

Dag allen,

Ik hem mijn Homey in systeemherstel staan. Om te verbinden met een nieuw (tijdelijk) netwerk (zinder internet) in mijn gerenoveerde woning om verlichting te kunnen testen. Maar ik krijg de Homey met geen stokken meer verbonden aan een wifi netwerk. Intussen al 2 routers gebruikt, maar niets blijkt te werken.

• Zenden enkel 2.4ghz uit
  • Geen internet op de routers
  • Homey heeft perfect gewerkt en de toestellen stonden in mijn andere woning geconnecteerd en werkte.
  • Nu dus enkel dezelfde toestellen op een nieuw netwerk om te testen.
  • Homey connecteert niet en geeft volgende melding “Sorry, ik kan niet met dit netwerk verbinden”

Bij gevolg kan ik dus mijn verlichting en andere smart toestanden niet schakelen, maar vooral ook niet uitschakelen zonder de stroom uit te zetten… Iemand een idee wat er aan de hand is hier?

EDIT: Connecteren met een netwerk met internet werk dus op dit moment ook niet!

EDIT: Alles is opgelost, thnx voor de tips!

Misschien dat Homey de verbinding test door een externe site op te zoeken, en als dat niet werkt krijg je een foutmelding. Sowieso werkt Homey niet goed zonder werkende internetverbinding.

Als je de homey op z’n kop zet om te resetten… Dan ga je er toch met de webpagina heen… (verbinden met Homey ad-hoc wifi netwerk) en vervolgens vraagt ie toch met welk netwerk je wilt connecteren?

Alternatief, zet je router wifi access met EXACT zelfde SSID en WPA(2) key als je vorige huis?

PS: ik heb al routers gekend die zonder internetverbinding geen wifi wilden opzetten. Dat “kan” een issue zijn.

Heb je een android smartphone, dan kan je een wifi netwerk opzetten (thetering) waar je telefoon de router is en internet over 3/4G komt. Je telefoon zal dan een wifi SSID uitzenden waarop je andere toestellen kan connecteren.

1 Like

Vraag 1: Kan je met een laptop of ander wifi device wel verbinding maken met je wifi netwerk?
Vraag 2: Kan je het internet op met je laptop of het ander device?

Als je beide vragen met ja kunt beantwoorden, weet je in ieder geval dat je wifi infrastructuur in orde is.

Dan zul je dus daarna inderdaad zoals JohnK al aangaf een AdHoc verbinding met Homey op moeten gaan zetten. vergeet niet dat het wel tot 10 minuten kan duren voordat Homey helemaal is opgestart.
Heb je de installatie instructie al eens gevolgd? Voor het eerst je Homey installeren