Ik wil een oude homey (bolletje) op de camping waar ik een stacaravan heb installeren, zodat ik op afstand dingen kan regelen in die caravan.
De hele procedure om met een andere wifi te verbinden (Hij was verbonden met de wifi thuis) werkt tot het moment: kies een wifi om mee te verbinden. Er verschijnen 4 wifi aansluitmogelijkheden. 2 zonder wachtwoord en 2 met wachtwoord. Bij alle aansluiting weigert Homey contact te maken. Ik krijg steeds de melding “ik kan niet verbinden met dit wifi punt”
3 van de wifi toegangspunten zijn van de camping. 2 zonder wachtwoord en een met. Echter een mogelijke verbinding (die met een wachtwoord) is van een 4G modem (M600 TPLInk) , waarmee ik een eigen wifi heb gecreeerd, waarop 2 camera’s via wifi zijn aangesloten, die prima werken.
Ik krijg met geen mogelijkheid een verbinding van de homey met de Tplink tot stand.
Een ding tijdens de procedure is mij niet helemaal helder, misschien dat daar het probleem ligt. Op het moment dat ik de Homey met zijn eigen wifi moet verbinden staat er wel: geen internetverbinding, maar ik kan gewoon verder naar het eind van de procedure tot ik de 4 toegangspunten in zicht krijg.
Dat klopt. Het is meer een constatering dan een waarschuwing.
Je bent dus rechtstreeks met het apparaat Homey Pro verbonden, verder met niets. Dus is er ook geen internet verbinding mogelijk, en ook niet nodig.
_
Zorg er in ieder geval voor dat er een ‘losse’ 2.4GHz wifi SSID is gecreëerd op je TP link.
Omdat Homey Pro 201x normaal gesproken al moeite heeft met “te moderne” wifi technieken (sinds introductie al van de 5GHz band), vallen de camping wifi toegangspunten waarschijnlijk al af.
Daar zit vaak ook nog veel restricties op (databeperking).
Heb nooit geprobeerd om een wachtwoordloos wifi SSID te maken en daarmee pogen te verbinden. Geen idee of Homey daar wel mee wil verbinden?
Opnieuw geprobeerd contact te maken met het 4G modem. Dat lukte me 2 keer. De verbinding hield echter slechts 5 tot 10 seconden stand. Daarna ¨sprong" hij er weer uit. In het modem kan ik 5G niet uitschakelen. Het enige wat nog overblijft is contact via een extra telefoon, waar ik de naam en het wachtwoord van de hotspot heb gewijzigd in die van het 4G modem. Maar ik twijfel er wel een beetje aan, omdat het mij niet duidelijk is waarom Homey het contact met het modem niet kan vasthouden. De afstand tot het modem bedraagt 1,5 meter!