Nieuwe Homey Pro 2026 kan geen verbinding maken met Wifi

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een nieuwe Homey Pro 2026 geïnstalleerd, maar ik krijg hem tijdens de eerste installatie met geen enkel wifi-netwerk verbonden.

Ik heb inmiddels behoorlijk wat geprobeerd:

• Mijn normale 2,4 GHz-netwerk geprobeerd → geen verbinding.
  • Mijn 5 GHz-netwerk geprobeerd → geen verbinding.
  • Beide netwerken gebruiken WPA2-Personal.
  • Het wifi-wachtwoord meerdere keren gecontroleerd.
  • DFS op het 5 GHz-netwerk uitgeschakeld.
  • Vervolgens een volledig apart 2,4 GHz WPA2-netwerk aangemaakt (HomeyTest) → Homey ziet het netwerk, maar kan er niet mee verbinden.
  • Daarna ook geprobeerd te verbinden met een mobiele hotspot → ook hiermee lukt het niet.
  • De Homey Pro teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
  • Via mijn Mac de officiële Homey USB Tool gebruikt.
  • Via de USB Tool succesvol de nieuwste firmware geïnstalleerd.
  • Na de firmware-update opnieuw geprobeerd verbinding te maken met HomeyTest, met de mobiele hotspot en met het 2.4 GHz-netwerk → nog steeds geen verbinding.

Mijn router is een ASUS ROG Rapture GT-AX6000.

Omdat Homey zelfs met een eenvoudige 2,4 GHz WPA2-verbinding en een mobiele hotspot geen verbinding kan maken, begin ik te vermoeden dat er iets met de wifi-functionaliteit van de Homey Pro zelf aan de hand is.

Zijn er nog instellingen of tests die ik kan uitvoeren.

Alvast bedankt!

Dat is inderdaad vreemd.

Bevat het wifi-wachtwoord wellicht speciale tekens?

Wat als je het HomeyTest-netwerk (als test) een wachtwoord met alleen letters en getallen gebruikt?

Nee, alleen letters.

En een herstart van je router?

Router herstart, maar helaas, homey pro kon geen verbinding maken met HomeyTest :-1:

En als je je Homey 15 minuten van de stroom haalt en daarna weer opnieuw probeert?

Helaas :frowning: …heb inmiddels ook een support vraag naar Homey gestuurd.

Jammer, dat zou inderdaad ook mijn volgende suggestie zijn.

Er zijn soms ook problemen met verbinden met mesh-wifisystemen en gecombineerde 2.4 & 5 Ghz SSIDs, maar - als ik je omschrijving goed begrijp - is dat niet aan de orde bij jou. Sowieso het niet kunnen verbinden met een hotspot op je telefoon is ook vreemd. Gek genoeg ziet je Homey wél wifi-netwerken.

Heb je hem rechtsreeks bij Athom gekocht of bij een andere winkel?
Mocht je niet snel genoeg een reactie krijgen van Athom, dan kun je je Homey Pro wellicht laten omruilen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

Thnx voor de hulp en het meedenken.

Wellicht sowieso een idee om hem morgen bij Coolblue om te ruilen.