Fijn om te horen, Co.
Peter,
ik kom nogmaals terug over de itho regeling nadat ik melde dat het weer goed werkte is hij toch na enkele dagen weer gestopt Mqtt broker en Cliënt staan nog steeds zoals geprogrammeerd .
Maar ik krijg nu Clënt Unautorixeerd, wat dat de oorzaak van kan zijn heb ik niet kunnen vinden.
Kun je mij op weg helpen?
Dat betekent dat het wachtwoord, de gebruikersnaam, of beiden een fout bevat.
Gewoon bij beiden even opnieuw invullen lijkt me.
Kun je nog steeds verbinden met MQTT Explorer? Zo ja, dan zijn dat de juiste inloggegevens.
Beste Peter, het werkt weer wachtwoord opnieuw ingevoerd op beide en conclusie mogelijk hoofdletter gebruikt terwijl het klein moest zijn, niet te controleren.
Hoop dat het nu probleemloos blijft werken
Da’s inderdaad de ‘zegen’ van de smartphone toetsenborden, met auto-hoofdletters en auto-spaties en zo. Om het maar niet over auto-correctie te hebben. Zeer ongewenst in login- of account invoervelden.
Itho-Hiemstra ventilator
De besturing is weer uitgevallen na wat onderzoek in Homey blijkt dat 24 juli zowel het geheugengebruik als CPU gebruik een probleem te hebben met als gevolg dat de ventilator niet meer hoger ingesteld wil worden.
Mogelijk heeft een andere gebruiker dit probleem al opgelost.
Hoi @co.noordhoek, Voor MQTT is het heel belangrijk dat je de NRG.Watch module een vast ip adres geeft in de router. Ook je Homey moet een vast IP adres krijgen en eventueel je MQTT Broker wanneer deze op een andere device staat.
Wanneer je de NRG.Watch Homey App gebruikt zal hij deze opnieuw zoeken wanneer hij een IP een nieuw IP adres krijgt. Bij MQTT moet je dit steeds zelf aanpassen.
Wanneer je geen IP vast kan zetten in je router of niet weet hoe dit moet is mijn advies om over te stappen naar de NRG.Watch App. Dit geeft als het goed is een veel stabielere verbinding.
Hallo Stèphan, hartelijk dank voor je reactie, echter de ventilator heeft ruim een jaar keurig gedraaid op mijn instellingen in Homey.
Op 24ste onstaat er een storing zonder aanleiding die ik later pas ontdekte.
Een oorzaak is nog nietteachterhalen vandaar mijn vraag om hulp.
Hoi Co,
Alles kan jaren goed blijven werken, wanneer er stroom storing is of je provider je modem een update geeft wordt je modem opnieuw opgestart en heb je een kans dat meerdere devices een nieuw IP adres krijgen. Wanneer dit gebeurt kunnen ze elkaar niet vinden wanneer je IP adressen gebruikt als referentie.
Heb je alle IP adressen na gelopen en kloppen deze? en zijn de gebruikersnaam en password gelijk op beide instelling pagina’s?
Dat vergt onderzoek Stephan en moet ik tijd voor vrij maken, zodra dat uitgevoerd is laat ik je dat weten.
Bedankt voor je inspanning,
Groeten Co Noordhoek
Hallo Stephan, het kost meer tijd om mijn bestand met ip adressen te vinden ,ben pas overgestapt van Windows naar apple,
Op dit moment krijg ik als ik in homey op de ventilator overstap in snelheid de volgend melding, mogelijk kun je hier iets uit afleiden

Middels telefoon apps als Network Analyser kun je de gebruikte IP adressen achterhalen van alle apparaten op je netwerk.
Het kan ook via het DHCP menu van je router.
Peter dat lukt allemaal met de router maar het static ip adres is niet meer te wijzigen het eindigt nu op 11 maar was 141 (sagecom modem cs 50001
Heeft jouw modem wellicht een DHCP-sectie, waarin je IP-reserveringen kunt toekennen?
Inderdaad was dat bereikbaar maar is niet meer mogelijk, vermoedelijk door provider geblokkeerd
Hoi Co,
Je provider kan/mag geen privé IP adressen blokkeren.
Zoals ik de afbeelding lees
kun je bij dit modem het al gegeven IP adres ( x.x.11.11) vastzetten / reserveren door op “Reserve IP” en daarna “Apply” te klikken.
Dat is wat karig idd, en zoals @SunBeech al aangaf zou ik ook denken dat er toch een DHCP vrij gedeelte van 192.168.11.x beschikbaar moeten zijn, om zodoende zelf IP adressen te kunnen toewijzen en vastzetten.
Welk merk+type modem heb je nu, Co? Is dat de
Dan kan ik online ff wat rondneuzen.
Dat is inderdaad het door provider geleverde modem, morgen ga ik daar over bellen, er staat nergens dat er maar een beperkt op adressen beschikbaar is
Zit er wellicht een label op het modem waar het merk en model op staat?
En welke provider betreft het?
Mijn provider is delta, via coax kabel.
Ik krijg zachtjes aan dat ze mij op de glasvezel proberen te krijgen.