Flexibele prijzen kan je een voiding binnenkrijgen met de “power by the hour” app.
Maar de homewizard dan aansturen?
In de app vind je ook allemaal handige flowcard:
- als prijs is laagst
- Als prijs is een van de x laagste
- Als prijs is hoogst
Daarop kan je dan je batterij aansturen
@FKey Ik ken PBTH. Het gaat mij om de app homewizard die op dit moment nog niet de batterij ondersteund en de API Die volgens mij (nog) ni3t aansturing ondersteunt
You can try the test version.
Hoi, ik heb de flow nagebouwd en het werkt als een zonnetje. Ook erg leuk om de logica te volgen en zo meer ervaring met flows te krijgen. Ik heb echter 2 vragen:
-
Het enige wat ik mij afvraag is dat er nu geen rekening met de batterij efficientie (gemiddelde RTE = 90% dus 10% verlies?) worden berekend. Ik vraag mij dan ook vooral af waar je die ook moet introduceren. Als ik het goed begrijp speelt die bij de AC-DC en DC-AC omvorming? Betekend dit dat ik de opgenomen energie (W) van de batterij x 95% moet vermenigvuldigen (dus bij 800 watt laden, effectief 760 watt aan energie erbij?) en dat ik bij het ontladen hetzelfde weer moet doen, dus bij 800watt onladen, lever ik feitelijk maar 760 watt aan het huis?
-
Daarnaast ben ik van plan om de komende maanden de flow uit te breiden met een “laad” stukje waarbij de batterij gaat laden op het moment van de laagste prijs in de komende 12u en de batterij onder de 80% vol zit. Is er wellicht al iemand die daar al verder mee is of wat tips kan geven waar rekening mee te houden?
Ik hoop dat niemand mij kwalijk neemt dat ik deze oudere post weer activeer. Ik kan ook een nieuwe post starten.
Ik heb de Homewizard batterij vanaf eind maart. Om de batterij volledig op te laden is 2,9 kWh nodig. Vervolgens kan de batterij 2,1 kWh leveren. Het rendement is dus veel slechter dan 90%.
Destijds was dit de reclame tekst. Inmiddels wordt een rendement tussen de 70% en 90% genoemd.
Het is ook zeer afhankelijk van de ligging van de panelen en waneer je de stroom uit de accu weer kan gebruiken en dan dezelfde dag weer opladen. Maar dan haal je de 90% ook niet.
Mijn batterij is in gebruik vanaf 10 maart en de import is volgens de app 697,174 kWh en de export is 530,909 kWh. 226 Cycli.
Dus die 90% is wel heel erg positief.
Heren, dank jullie wel voor het delen van de rendementen.. zou fijn zijn al meer mensen dst deden en er een website was waarbij je dat kon bijhouden/nalezen. Het is naast functionaliteit best een onderscheidend kenmerk.
Die factor van 90% was even een google waarde. Nalezen bij homewizard geeft dat ze ca 70% beloven dus dat klopt wel redelijk met jullie 72% (wim) en 76% (mike) rendement.
Juist vanwege deze RTE wil ik het in mijn testflow testen. Bij een overschot aan zonneenergie maakt het niet zoveel uit, maar juist in de wintermaanden zou ik op goedkope momenten willen laden om de rest vd dag door te komen, maar bij 70% RTE kost de stroom dus 1,3x de aanschafprijs
ik haal ook maar 72 %. Homey rekent de efficientie iedere keer bij volledig ontladen opnieuw uit.