Ik heb een Aflamo sfeerhaard en die wil ik graag smart maken. De Aflamo werkt niet voor dit model (SuperB).
Ik had nog een IR blaster in de kast, die heb ik aan de Smartlife app gekoppeld en toegevoegd aan Homey.
Ik heb een tap’-to’run scene gemaakt en toegevoegd in de flow, maar helaas krijg ik elke keer een melding dat device offline is van de Smart life app zodra ik de flow test.
In de smartlife app zelf werkt het wel allemaal en kan ik de haard uit/aan zetten.
De IR blasters worden alleen via Tap to Run ondersteund, deze moet je aanmaken in de Smart Life mobile app en deze kan je uitvoeren via een Flow (bij de Dan-kaarten kies je voor de Tuya-app)
Ook dat heb ik geprobeerd, dan krijg ik de melding vanuit smart life app ‘‘Tap-to-Run failed’’. Device offlline zegt hij.. maar zodra ik de Smart life app zelf gebruik dan werkt het prima. Ik ben het spoor bijster.
Dus de flow stuurt hem wel door naar smart life, maar ergens kan hij het signaal niet eruit krijgen..
Als ik naar Smart ga onderin dan zie ik de tap to run scene staan. Als ik erop klik, dan krijg ik het popup scherm met het groene vinkje, voor de rest gebeurd er niks..
Probeer het nu bij de airco, maar hetzelfde probleem.
Ik heb de Airco afstandsbediening uit de database gehaald en werkt prima in de app zelf. Ik maak een scene aan, maar dan werkt hij niet en krijg ik de foutmelding.
Ik zat te denken, zou Smartlife nu het ‘virtuele device’, de airco, aansturen ipv de IR controller?
Ik zie alleen de IR controller niet tussen de lijst staan als ik op Then klik.
Lastig te zeggen wat er nu mis is, want het is vrij simpel qua constructie.
Maak eens een tap-to-run voor een lamp of schakelaar, iets simpels;
Als dat werkt via tap-to-run en Homey, dan weet je dat de communicatie werkt.
Ik heb ook een IR blaster, en heb een virtuele afstandsbediening voor de tv aangemaakt;
Die heb ik gebruikt voor een tap-to-run scene, welke de power knop van een virtuele afstandsbediening bedient:
De virtuele apparaten zijn subdevices van de IR-blaster, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Is de IR-blaster online? Wat ook soms kan gebeuren is dat de cloud-registratie mislukt is. Dan kan je het apparaat alleen vanuit je lokale netwerk gebruiken.
Je kan WiFi uitzetten op je telefoon en daarna proberen om de IR blaster aan te sturen.
En werkt het wel als je het normaal aanstuurt via de Tuya-app (dus zonder Tap-to-Run, door de IR blaster te selecteren in de lijst en het apparaat daar aan te sturen)?
Ik heb meerdere Tuya IR blasters en die werken met Tap-to-Run. Heb je geprobeerd de IR blasters opnieuw toe te voegen aan de Tuya-app? Je kan ook de AP mode gebruiken voor koppelen, meer uitleg daarover is hier te vinden (scroll naar het gedeelte over het opnieuw koppelen van apparaten)
Ik heb ook een BroadLink RM3 Mini en deze koppelt met Homey via de BroadLink app.